Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoe zit dat nu met garantie

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

hoe zit dat nu met garantie

Bericht door Henk-1 »

Als je een T5 koopt bij de VW dealer , dan heb je 3 jaar garantie
Maar als je ergens een 2e handse koopt van 2 jaar oud , en die blijkt door een ander te zijn geimporteerd uit Duitsland.

Hoe zit dat dan met de garantie, kun je dan bij de VW dealer terecht ??

Heb je nu 3 jaar fabrieksgarantie ?


Hoe zit dat nu eigenlijk
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Bericht door paulscs »

Hee Henk ga je een t5 van 2 jaar oud geimporteerd kopen, gefeliciteerd.

Ik denk dat als het aantoonbaar is dat de t5 altijd bij een vw garage is onderhouden je altijd en overal garantie hebt. Als je in het buitenland strand met je vw, dan geld het toch ook dat je garantie hebt ( mits ook weer dat je altijd onderhoud laat uitvoeren bij een vw garage) .
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Dat is tegenwoordig toch europees geregeld?
Volgens mij is dat een tijdje terug door het europees parlement verplicht gesteld.
VW weigerde dat eerst maar heeft na een boete van ettelijke miljoenen toch bakzeil gehaald.
Ik weet natuurlijk niet of de dealer er nou zo blij mee is...........
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Henk dit is van de site van vw gekopieerd

Twee jaar fabrieksgarantie op iedere Volkswagen bedrijfswagen. Waar ook ter wereld. Dezelfde garantieperiode geldt (ook zonder kilometerbeperking) voor reparaties die door uw Volkswagen bedrijfswagendealer worden uitgevoerd, en bovendien op alle originele Volkswagen bedrijfswagenonderdelen.


Volkswagen Bedrijfswagens geeft u tot maar liefst 12 jaar garantie tegen doorroesten. De carrosseriegarantie verschilt per model. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw Volkswagen bedrijfswagendealer.

Op een nieuwe Volkswagen bedrijfswagen krijgt u een lakgarantie van twee of drie jaar, afhankelijk van het model. Is uw lakgarantie bijna verstreken zijn dan nodigt uw Volkswagen bedrijfswagendealer u uit voor een gratis lakinspectie. Waarschijnlijk is alles in orde maar mocht er door een fabrieksfout iets mis zijn met de lak dan herstellen we dat graag voor u. Gratis!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Ik weet niet of we een T5 gaan kopen, het is geen pakje boter weetjewel :gekte
Wacht al een paar jaar op een telefoontje van mr. Pon , maar die belt maar niet :bonk

Maar oke 2 jaar fabrieksgarantie, mits dealer onderhouden 3 jaar ??
En hoe kom ik 100% te weten dat ie altijd VW dealer is onderhouden
Waar moet ik om letten, stempels in een boekje zeggen mij niets
Wat zijn de intervallen ?
Misschien een stomme vraag maar op dat gebied ben ik een newbie weetjewel :ie :knipoog
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

De standdard garantie is 2 jaar, geen 3. Wel kun je de garantie voor een deel ervan tenminste, verlengen onde bepaalde condities.
Bij een garantieclaim wordt natuurlijk naar de aard ervan gekeken. Als jij een kapotte startmotor hebt of een kapotte kachel maakt het natuurlijk weinig uit waar en hoe die is onderhouden.
Zijn de lagers uit je motor gelopen, willen ze natuurlijk eerst wel eens even zien of en waar de olie altijd is ververst. Dan zou garantie wel eens kunnen worden afgewezen als je dat altijd hebt laten doen bij KwikFit of zoiets.

De afgestempelde onderhoudsboekjes alsmede eventuele onderhoudsfacturen bieden uitkomst. Verder is de garantie Europa- of zelfs wereldwijd.

Groeten van Guus
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

Bericht door kurt »

hallo
henk zoals ik hier al een keer heb geschreven ik heb me t5 uit duitsland gehaald van 2004 garantie 2jaar ,maar de eigenaar had hem met 1 jaar verlengd en na de invoering had ik problemen met de waterpomp maar gewoon in de garantie vervangen .

En ik had hiervoor t4 ingevoerd van 1999 in 2001 en daarmee had ik problemen met me versnellingsbak en me aircopomp omdat die ouder was dan 2 jaar moest ik 30% betalen coulance regeling

In het kort ik ben iedere keer goed geholpen door de pon dealer


KURT 229
bertje
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:00

Bericht door bertje »

:ie mijn t4 kwam uit belgie en naar ander half jaar gingen de deurrubbers kapot.
er zat nog fabrieksgaratie op en werd door de dealer kostenloos vervangen.
dus ik denk met de t5 zal het niet anders wezen henk :happy :klappen
Plaats reactie