Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4: van enkel cabine -> dubbel

vragen over de T4
Plaats reactie
michielsexappeal
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2017, 20:02

T4: van enkel cabine -> dubbel

Bericht door michielsexappeal »

Beste busliefhebbers,

Ik ben mijn T4 aan het ombouwen van een enkele naar een dubbele cabine (kind op komst) en heb wat vragen met betrekking tot de RDW keuring, waarschijnlijk is hier meer kennis dan ik heb.. Ik moet aanstaande maandag (7-8-2017) naar de keuring en heb nog tijd voor kleine aanpassingen of is het kansloos :bonk

1. Mijn tussenschot sluit niet perfect aan, kom ik weg met deze kier bovenin en bij het linkerraam?
2. Ik weet dat de inbouw onomkeerbaar moet zijn en je popnagels of eenrichtingsschroeven moet gebruiken, hoe streng gaan ze hier mee om? Heeft het zin om dopjes op de schroeven te plaatsen of dicht te kitten?
3. De bus is uit 2000 en ik hoor ook dat je hem moet keuren zonder de gordels in de achterbank. Het lijkt me heel onlogisch om een bus zonder gordels te keuren maar ja wie ben ik. Weten jullie waar ik goed aan doe?
4. Dan heb ik ook al twee keer gehoord dat je een schotje tussen je voorstoelen nodig hebt zodat je niet naar achter kan lopen, zie de foto die ik gevonden heb op het web. Hoe zit dit dan? Ik zie dit nooit in dubbel cabine bussen...?

Jullie advies is mij van harte welkom.

Dank!

Michiel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andere bus, voorbeeld van schot tussen de stoelen:

Afbeelding

Afbeelding
davisja
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 mar 2016, 19:09

Re: T4: van enkel cabine -> dubbel

Bericht door davisja »

volgens mij heb je een groot probleem en wordt deze afgekeurd.

1e moet overal vastgekit worden, alleen de bovenzijde is niet verplicht.

2e de afmetingen voldoen niet . het schot moet uit een recht gedeelte bestaan bij jouw gaan ze dus waarschijnlijk uit van de maat van de ombouw bij de schuifdeur. alleen als je een hele coulante keurmeester treft :kus

3e heb jij sterkte berekeningen van de gordels / gordel frame zo niet gordels er uit en 2 pers bankje voorin plaatsen of de zg strijkplank.


4e linkerkant is niet dicht bij het raam moet schot sluit niet aan en moet ook vast gekit worden.

succes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4: van enkel cabine -> dubbel

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt eventueel een 2 zits bankje monteren voor de keuring. Geeft zitplaats op kenteken extra en je hebt geen strijkplank nodig.

Zonder achtergordels naar de keuring gaan..


2e de afmetingen voldoen niet . het schot moet uit een recht gedeelte bestaan bij jouw gaan ze dus waarschijnlijk uit van de maat van de ombouw bij de schuifdeur. alleen als je een hele coulante keurmeester treft :kus
Volgens mij is dit onjuist. Er moet een fiscaal blok van 150 cm lang in passen bij 130 cm hoog en bij 20 cm breed. Er staat nergens iets over een vorm vermeld. Als dat fictieve blok er in past en de achterkant kan gewoon dicht dan is het okee. Mits aan de overige voorwaarden is voldaan, zoals deugdelijke montage met kit en of popnagels rondom en andere eisen die je zelf kunt teruglezen bij de inrichtingseisen van de belastingdienst.

Groeten Peter
davisja
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 mar 2016, 19:09

Re: T4: van enkel cabine -> dubbel

Bericht door davisja »

helaas :

Bestelauto met
dubbele cabine
(met gesloten
laadruimte of
open laadbak)
Bestelauto met dubbele cabine met gesloten laadruimte
Bestelauto met open laadbak
Hoogte cabine

de hoogte van de cabine bij een dubbele cabine is de grootste verticale afstand tussen vloer en dak van de cabine, gemeten over een breedte van 20 cm

Cabine

er is slechts 1 extra rij zitplaatsen geplaatst

Vaste wand

is de achterwand van de cabine, en geplaatst direct achter de achterbank
over de volle breedte en hoogte van de cabine geplaatst :politie :T4politie
de vaste wand mag 1 of meer vaste ramen naast elkaar hebben van maximaal 40 cm hoog en met voorzieningen voor de veiligheid
davisja
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 mar 2016, 19:09

Re: T4: van enkel cabine -> dubbel

Bericht door davisja »

had toch een 2e hands gekocht op marktplaats kosten vanaf 50 euro, had het helemaal goed gegaan en geen gezeur bij de keuring.

succes
Gebruikersavatar
drakenvader
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:49
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: T4: van enkel cabine -> dubbel

Bericht door drakenvader »

Heb nog een dubbel cabine staan met 3 zits bank etc. mag voor een flesje wodka :adhd met je mee

Groet René
T4 2002 zelfbouw camper 2.5 TDI ACV
BMW E49 330CI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4: van enkel cabine -> dubbel

Bericht door Multivan Generation »

Ik ben benieuwd hoe het afloopt en wens je succes op de keuring
Plaats reactie