Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waar zit de olie temperatuur sensor

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Waar zit de olie temperatuur sensor

Bericht door BenTDI »

Hoi.. Motor ACV 2,5 tdi 102 pk bjr 2000
Wie weet waar de olie temperatuur meter.. Voeler of sensor zit.... Volgens de etka moet ie op het oliekoelerhuis geschroefd zitten... Onder de bus gekropen maar wat een rotplek... Oliefilter zie ik nog kans voor... Gevoeld of ik 'm kan vinden maar nope
Op een brug is makkelijker en dan die draagarm van de aandrijfas even laten zakken dan meer ruimte...
Denk dat ik het maar even laat doen... Heb de voeler wel gehaald bij de dealer... Nr 049919563A origineel vw
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2727
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Waar zit de olie temperatuur sensor

Bericht door Erdem50 »

Deze zit er helemaal niet in een temperatuursensor. Afhankelijk van bouwjaar zit er wel 1 of 2 oliedruksensoren in, deze zitten aan de voorkant van het motorblok.

Je kunt wel in het oliefilterhuis een olietemperatuursensor plaatsen, op een brug gaat dit prima, aandrijfas hoeft helemaal niet los. Als de sensor erin zit moet je wel een geschikte meter hebben om hem op aan te sluiten dan.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Waar zit de olie temperatuur sensor

Bericht door BenTDI »

Erdem50
Klopt wat jij zegt bovenop de oliekoeler zit een boutje waar als je dit boutje verwijderd een voeler in kan draaien maar heb 'm niet nodig dan als ie er niet Orgineel af fabriek in zit...
Hij geeft een foutcode op olie temperatuur sensor... Nu ligt me bij dat toen ik de bus pas had ik lekkage had tussen de carterpan vloeibare pakking (die er Orgineel niet tussen mag maar heb ik er een vaste pakking tussen gedaan) waarna lekkage over
Zag ook bij demontage van de pan een sensor onderin de carterpan zou ie dat zijn? Kan ik die andere sensor voeler terugbrengen.....
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2727
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Waar zit de olie temperatuur sensor

Bericht door Erdem50 »

Dan is het hoogstwaarschijnlijk de peilsensor in de carterpan. Geen idee of die andere retour kan, ik denk dat hij speciaal besteld is voor je?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie