Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe Bus!!! paar vraagjes

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Nieuwe Bus!!! paar vraagjes

Bericht door HP Hulscher »

Ik heb mijn nwe bus, kwb 130 pk automaat 60 jaar editie model 2008 (?) offroad grey. Helemaal super. Na een paar remproeven (die linkervoet blijft eigenwijs :) ) heel blij met de automaat. Maar: mijn dashboardkastje: bij mijn vorige T5 leek het alsof er een gasveertje of zo achter het klepje zat, die viel niet prompt dicht. Nu is het zo, als ie uit zijn bovenste stand komt, dan valt ie met vrije val en een klap dicht. Aangeraden op dat moment niet je vingers ertussen te hebben. Is dat nieuw, of gewoon fout? En ook: heb ik mijn handrem nog nodig? vroeger in de chevy gebruikte ik m nooit, stond de automaat gewoon in P. Das toch geen probleem? En: die bearlock, kan die ook op een automaat ? en dan nog: is er nou een trekhaakoplossing waarbij ik geen tupperware bumper krijg? Ik heb die stevigheid vaak nodig bij het laden van zware dingen. Ik heb er wat over gelezen hier maar ik kan het niet terugvinden. 1 ding is jammer: ik dacht dat die ESP standaard was! :muur
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Bericht door Roel »

Bumperbalk moet je zelf even aanpassen, heb ik ook gedaan werkt perfect.
Ik heb een bus uit belgie, daar is de ESP wel standaard (en het scheelt nog geld ook......)

Succes met je bus. :gekte :gekte :gekte :gekte
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

zieik weer die kl... :gif :gif vlieg over m'n scherm gaan...ja hoor weer schoen door 't scherm... :censor :bifun :censor
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Voor wat betreft de handrem:
De P-stand is normaal voldoende maaaaar... als de auto op een helling staat moet je echt de handrem er éérst ophetten hoor en zeker bij het wegrijden er als laatste weer afhalen dus ná dat ie in z'n D is gezet !
Je moet altijd voorkómen dat ie in de P onder spanning staat. Als iemand er voor of achter tegenaan rijdt terwijl ie in P staat, is de bak daar ook niet zo blij mee !!!

Groeten van Guus
Kees 128
Berichten: 511
Lid geworden op: 22 jan 2007, 21:35
Locatie: De Steeg , parel v. Gelderland
Contacteer:

Bericht door Kees 128 »

HP Hulscher ,

Ze hebben ook een Bearlock voor de automaat dacht ik , kijk anders even op hun site , daar staat ook hun mail adres dan kun je het altijd even vragen .
Fijn systeem hoor :alarm
Groet Kees
Afbeelding
Kees 128
Berichten: 511
Lid geworden op: 22 jan 2007, 21:35
Locatie: De Steeg , parel v. Gelderland
Contacteer:

Bericht door Kees 128 »

Ja hoor , net even op hun site gekeken en de T5 automaat staat op het plaatje van de bedrijfswagens .

effe bearlock googele en hij staat bovenaan bij de resultaten.


ps ik heb ( nog ) geen aandelen in het bedrijf .
Groet Kees
Afbeelding
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

dashboard kastje

Bericht door sep »

Hallo ,over de bumper kan ik je helaas niets melden ,over het dashboard kastje wel ,.........dit ruikt naar een bezuinigingsmaatregel van vw ,........mijn t5 uit 2003 heeft wel een soort vertragingsmechaniek in het dashboardkastje ,maar het lijkt erop dat de nieuwe series allemaal voorzien zijn van een kastje waarvan de klep niet vertraagd ,m.a.w knalhard dichtvalt als je hem loslaat in geopende toestand .
Slechte zaak ,dat er op een lullig tandwieltje wordt bespaard ,....... :gif

mvg sep
Kees 128
Berichten: 511
Lid geworden op: 22 jan 2007, 21:35
Locatie: De Steeg , parel v. Gelderland
Contacteer:

Bericht door Kees 128 »

Dan was jij nog net op tijd Sep , de mijne van 2004 klikt vast al hij helemaal bovenin staat maar das dan ook alles , zo verbaasde ik mij er ook over dat er geen eens een spiegeltje achter de klep van de bijrijd(s)er meer af kon .
Tja en zo goedkoop zijn de bussies van VW toch niet he ?
Groet Kees
Afbeelding
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

Bericht door kachel »

voor de trekhaak moet je terug gaan!!
ik had dat ook ze halen de binnenbumper eruit anders "past" het niet
de bumper op laten vulllen met staalplaat materiaal is bij mij ook gedaan
nu hele stevige bumper!
succes

Groeten Kachel
busje is er
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Dashboard kastje eruit halen en 3B1 858 309B en N 907 321 01 monteren en klaar is het remmetje , gokje 7 euro
Kees 128
Berichten: 511
Lid geworden op: 22 jan 2007, 21:35
Locatie: De Steeg , parel v. Gelderland
Contacteer:

Bericht door Kees 128 »

Ja hallo , 7 euri voor de klep , 3 euri voor een spiegeltje ik blijf niet bezig :bifun
Groet Kees
Afbeelding
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

haha ja rare bezuiniging. Ik heb dan wel weer een spiegeltje, wat zeg ik, ik heb er 2!! er zit er nu ook een in de bestuurderszonneklep! En dat onderdeeltje voor het dashboardkastje ga ik idd maar bestellen dan.. Ik wilde even zeker weten dat ik daar niet over kon klagen. Ik moet zowiezo terug, want in de lat om lat missen 2 popnagels (en ik was toch al niet weg van dat systeem, in mijn vorige bus kwam het hele frame los toen er iets aan hing) en er hangt iets los onder de achterbumper, een soort riempje lijkt het wel, misschien hebben ze dat niet goed vastgemaakt na inbouw van de achteruitrijsensors... Slordig toch eigenlijk, voor een nieuwe bus....
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

appie schreef:Dashboard kastje eruit halen en 3B1 858 309B en N 907 321 01 monteren en klaar is het remmetje , gokje 7 euro
Zojuist besteld € 8,16 inderdaad verkeerde zuinigheid van VW
Hoe is het monteren hiervan?
Iemand een foto? of uitleg?
Zou zeker welkom zijn.

Groet JP
Plaats reactie