Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Goede avond mede T5 rijders,
Heeft er iemand voor mij een handleiding voor het achteraf inbouwen van Project Zwo xenon koplampen in een T5 welke origineel uitgerust is met standaard T5 koplampen. Het gedeelte van koplamp schakeling welke je om moet bouwen zodat je dimlicht blijft branden tijdens inschakelen van het grootlicht is mij wel duidelijk geworden dankzij een uitleg welke ik tegen kwam via de zoekfunctie.
Het is mij alleen niet duidelijk hoe het stuurapparaat welke bij de koplampen hoort aangesloten dient te worden. Naar enig zoekwerk lees ik namelijk dat dit regelapparaat ook de automatische hoogte regeling regelt. Lijkt mij dus wel zo fijn om dit ook werkend te krijgen.
Zo gemakkelijk als de xenon koplampen aansluiten op de bestaande stekkers is het helaas niet zoals ik al ondervonden heb.
Alvast bedankt.
Heeft er iemand voor mij een handleiding voor het achteraf inbouwen van Project Zwo xenon koplampen in een T5 welke origineel uitgerust is met standaard T5 koplampen. Het gedeelte van koplamp schakeling welke je om moet bouwen zodat je dimlicht blijft branden tijdens inschakelen van het grootlicht is mij wel duidelijk geworden dankzij een uitleg welke ik tegen kwam via de zoekfunctie.
Het is mij alleen niet duidelijk hoe het stuurapparaat welke bij de koplampen hoort aangesloten dient te worden. Naar enig zoekwerk lees ik namelijk dat dit regelapparaat ook de automatische hoogte regeling regelt. Lijkt mij dus wel zo fijn om dit ook werkend te krijgen.
Zo gemakkelijk als de xenon koplampen aansluiten op de bestaande stekkers is het helaas niet zoals ik al ondervonden heb.
Alvast bedankt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Misschien makkelijk als je het bouwjaar en type even vermeldt...
grt.Harry
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Inderdaad wel handig ja. Helemaal vergeten..
Het gaat om een bouwjaar 2008 T5 2.5 TDI 340 Trendline met een BPC motor.
Het gaat om een bouwjaar 2008 T5 2.5 TDI 340 Trendline met een BPC motor.
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Was minder gedoe geweest om zelf de lampen om te bouwen met projectoren.
De lampen worden ook niet meer gemaakt helaas. Ik heb zelf omgebouwde Multivan lampen. Aangezien de Project Zwo lampen toch een aardig project bleken te zijn. Als je de ballasten kapot hebt ben je helemaal duur uit. die kosten iets van 100 euro stuk.
De lampen worden ook niet meer gemaakt helaas. Ik heb zelf omgebouwde Multivan lampen. Aangezien de Project Zwo lampen toch een aardig project bleken te zijn. Als je de ballasten kapot hebt ben je helemaal duur uit. die kosten iets van 100 euro stuk.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Ik heb de xenon lampen voor een leuke prijs gekocht dus het werk wat ik heb met inbouwen maakt mij niet zo heel veel uit om eerlijk te zijn.
Ondertussen heb ik nog wat andere handleidingen gevonden dus beetje bij beetje wordt het mij duidelijk. Al zou het mooi zijn als ik de hoogte sensoren ook nog ergens zou kunnen krijgen. Die missen bij mijn set.
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI-Xenon.pdf
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI- ... Zusatz.pdf
Ondertussen heb ik nog wat andere handleidingen gevonden dus beetje bij beetje wordt het mij duidelijk. Al zou het mooi zijn als ik de hoogte sensoren ook nog ergens zou kunnen krijgen. Die missen bij mijn set.
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI-Xenon.pdf
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI- ... Zusatz.pdf
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Als je geluk hebt op Ebay te vinden
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Origineelnummers achterhalen en vervolgens een belletje doen naar ABC en BM.DennisTDI schreef: ↑10 sep 2017, 15:10 Ik heb de xenon lampen voor een leuke prijs gekocht dus het werk wat ik heb met inbouwen maakt mij niet zo heel veel uit om eerlijk te zijn.
Ondertussen heb ik nog wat andere handleidingen gevonden dus beetje bij beetje wordt het mij duidelijk. Al zou het mooi zijn als ik de hoogte sensoren ook nog ergens zou kunnen krijgen. Die missen bij mijn set.
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI-Xenon.pdf
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/EBA-BI- ... Zusatz.pdf
Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Die kan ik natuurlijk ook proberen ja. Wilde morgen sowieso al eens naar de dealer bellen maar ben er bang voor dat die het niet kunnen leveren gezien Projekt Zwo de lampen ook niet meer produceert. Maar moet goed komen..
Sinds vanavond heb ik de koplampen in ieder geval werkend. Heel veel stelt het eigenlijk niet voor, met een beetje kennis kom je er wel uit. Het regelapparaat wordt aangesloten op de stekker van de, vanuit de auto gezien, rechter koplamp. Aan het regelapparaat zit dan weer een stekker welke je aansluit aan de koplamp. Verder zit er nog een losse massakabel aan het regelapparaat welke je onder bij de claxon aansluit op het massapunt en dan is de rechterzijde zover klaar. De koplamp aan de linkerzijde zal het dan nog niet doen, hier dient namelijk een extra massa aangebracht te worden in de stekker. Er is één pinbezetting vrij, dit is ook direct de gene welke je moet hebben. Deze extra massa heb ik direct aangesloten op de min pool van de accu.
De lampen branden nu. Alleen is de schakeling nog niet juist. Als je namelijk een T5 hebt welke origineel niet geleverd is met Multivan koplampen zal het dimlicht uit gaan als je het groot licht in schakelt. Met als resultaat dat je starters en lampen vaker aan moeten springen wat weer meer slijtage geeft en je hebt een luttele seconde even 'geen licht'. Om dit te verhelpen wordt er onder het dashboard bij de stuurkolom een extra draad aangelegd. Deze draad wordt aangesloten tussen pinbezetting nr. 7 op de lichtschakelaar en de geel-groene draad welke in de kabelbundel zit welke vanuit de stuurkolom en contactslot komt. Dit staat ook allemaal in de eerder geplaatste linkjes.
Genoeg tijd om de bumper nog te demonteren en de lampen daadwerkelijk te monteren had ik niet dus dit doe ik een andere keer. Dan zal ik ook direct even foto's maken van het aansluiten.
Sinds vanavond heb ik de koplampen in ieder geval werkend. Heel veel stelt het eigenlijk niet voor, met een beetje kennis kom je er wel uit. Het regelapparaat wordt aangesloten op de stekker van de, vanuit de auto gezien, rechter koplamp. Aan het regelapparaat zit dan weer een stekker welke je aansluit aan de koplamp. Verder zit er nog een losse massakabel aan het regelapparaat welke je onder bij de claxon aansluit op het massapunt en dan is de rechterzijde zover klaar. De koplamp aan de linkerzijde zal het dan nog niet doen, hier dient namelijk een extra massa aangebracht te worden in de stekker. Er is één pinbezetting vrij, dit is ook direct de gene welke je moet hebben. Deze extra massa heb ik direct aangesloten op de min pool van de accu.
De lampen branden nu. Alleen is de schakeling nog niet juist. Als je namelijk een T5 hebt welke origineel niet geleverd is met Multivan koplampen zal het dimlicht uit gaan als je het groot licht in schakelt. Met als resultaat dat je starters en lampen vaker aan moeten springen wat weer meer slijtage geeft en je hebt een luttele seconde even 'geen licht'. Om dit te verhelpen wordt er onder het dashboard bij de stuurkolom een extra draad aangelegd. Deze draad wordt aangesloten tussen pinbezetting nr. 7 op de lichtschakelaar en de geel-groene draad welke in de kabelbundel zit welke vanuit de stuurkolom en contactslot komt. Dit staat ook allemaal in de eerder geplaatste linkjes.
Genoeg tijd om de bumper nog te demonteren en de lampen daadwerkelijk te monteren had ik niet dus dit doe ik een andere keer. Dan zal ik ook direct even foto's maken van het aansluiten.
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Ziet er netjes uit!
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Project Zwo Xenon achteraf inbouwen
Dankje! Ben er ook zeer tevreden mee. Prachtig lichtbeeld en goede lichtopbrengst. Moeite waard.
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08