Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Foutcodes te maken met lekke slangen?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robinwijsneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 apr 2014, 15:24
Locatie: Scheveningen

Foutcodes te maken met lekke slangen?

Bericht door robinwijsneus »

Ik krijg in VAGCOM deze foutcodes:

2 Faults Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
37-10 - Faulty - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

Kan dat te maken hebben met lekke drukslang naar ECU en lekke vaccumslangen naar wastegate en/of N75?

Mijn intake slang van intercooler zat een scheurtje in, dus een nieuwe gehaald en er op gezet. Ik was toen het drukslangetje naar de ECU vergeten terug te zetten. Het bizarre alleen was dat ik helemaal niks aan mijn bus merkte, hij had net zoveel vermogen als daarvoor... Ik merk alleen dat ik mijn turbo sinds een half jaar minder hoor dan ervoor. Mijn LMM is goed.. In VAGCOM geeft hij bij de zelfdiagnose aan dat de N75 ook goed werkt...Hij rijdt verder lekker (haal 160km/h met gemak), maar brandstofverbruik is sinds ik de turbo minder hoor gestegen van ong 1:13 naar 1:10. Hij pluimt wat vanaf 2500rpm, maar valt op zich mee.

De drukslang van de intercooler naar de ECU is een zwarte dikke brandstofslang, niet origineel lijkt me, maar is als nieuw/er zitten geen scheurtjes in. Ik zit er over te denken om als eerste stap toch alle slangetjes te vervangen (dus de IC-ECU drukslang en de vaccumslangen naar wastegate, N75 en afgedopte EGR). Iemand een goede site waar ik ze kan bestellen? Of beter 'gouden' slangen kopen bij de dealer? En welke kan ik het beste nemen, siliconen of ommantelde? Welke diameters en lengtes heb ik nodig? Alvast dank!
T4 2.5 TDI ACV California 1998 :T44EVER
Gebruikersavatar
robinwijsneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 apr 2014, 15:24
Locatie: Scheveningen

Re: Foutcodes te maken met lekke slangen?

Bericht door robinwijsneus »

:yes super bedankt voor je reactie en slanginfo. Nog commentaar op de foutcodes? Iemand hier ervaring mee?
T4 2.5 TDI ACV California 1998 :T44EVER
Plaats reactie