Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

vragen over de T4
MartT4
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 sep 2017, 21:43

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door MartT4 »

Multivan Generation schreef: 09 okt 2017, 22:28 aha,
dat zal een ABL zijn.
1,9 met turbo..
Nee geen turbo, de ordinaire 1.9
MartT4
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 sep 2017, 21:43

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door MartT4 »

Pascal-141 schreef: 10 okt 2017, 07:37 http://www.ebay.de/itm/JP-GROUP-1116004 ... SwuspY~ixl

hier vind je nog wat :(o.a. ook aparte leidingen )
https://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlC ... itungen%22

deze zijn wel voor een T3 met 1.6TD motor , maar dat is nagenoeg dezelfde motor als de 1.9TD uit de T4 , die hogedrukleidingen zijn dus ook bruikbaar
We geven het door aan de Anwb! Vreemd genoeg dat zij hier zelf geen weet van hebben?
idh
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:32

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door idh »

Wellicht kan ik je verder helpen, zie PB!
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door Pascal-141 »

MartT4 schreef: 10 okt 2017, 07:56
Multivan Generation schreef: 09 okt 2017, 22:28 aha,
dat zal een ABL zijn.
1,9 met turbo..
Nee geen turbo, de ordinaire 1.9
maakt niet uit , de 1.9d en 1.9td zijn identiek (m.u.v. de extra turbo)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
jordydereus

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door jordydereus »

Mart... de anwb weten helemaal niks.

Kunnen alleen maar ophalen en slepen.
MartT4
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 sep 2017, 21:43

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door MartT4 »

jordydereus schreef: 10 okt 2017, 10:58 Mart... de anwb weten helemaal niks.

Kunnen alleen maar ophalen en slepen.
Daar lijkt het inderdaad op :-)
MartT4
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 sep 2017, 21:43

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door MartT4 »

Pascal-141 schreef: 10 okt 2017, 10:20
MartT4 schreef: 10 okt 2017, 07:56
Multivan Generation schreef: 09 okt 2017, 22:28 aha,
dat zal een ABL zijn.
1,9 met turbo..
Nee geen turbo, de ordinaire 1.9
maakt niet uit , de 1.9d en 1.9td zijn identiek (m.u.v. de extra turbo)
Thanks, logisch ook natuurlijk!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33871
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door Multivan Generation »

MartT4 schreef: 10 okt 2017, 07:55
Vervangend vervoer is een huurauto, ware het niet dat ik geen paspoort bij me heb en die vlieger dus niet op gaat 🙈
Frankrijk is een Schengen-land net zoals Nederland,
dus zou een rijbewijs wellicht wel voldoende kunnen zijn..om je te legitimeren.

Maar ja, dan moet de wil er wel zijn.
En daar schort het nog wel eens aan bij Fransen..
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 714
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door websurfer »

wel apart in het buitenland en geen paspoort
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33871
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door Multivan Generation »

websurfer schreef: 10 okt 2017, 18:58 wel apart in het buitenland en geen paspoort
Is dus niet per se nodig, voor het reizen tussen Schengen-landen
maar je moet je wel kunnen legitimeren als er om gevraagd wordt door overheidsdiensten.

Zie ook hier: http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_nl.htm

Maar sorry voor het afdwalen.
Back on topic please..
Weet je al wat meer?

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door harry t5 191 »

Maakt toch niet uit van welk merk de verstuiverleiding is.
Ga desnoods naar een Opel dealer en koop de langste leiding.
Bij buigen zodat die spanningsvrij op de wartels zit.
Heb mezelf al een paar keer zo met de vrachtwagen geholpen.
Succes.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door busbart »

Harry, dat klopt niet, die leiding moet precies net zo lang zijn als de andere drie, anders is het tijdstip van inspuiten anders, en dat gaat de motor ruiineren.

al die vier leidingen moeten even lang zijn.
waar staat de beste man?
Groet, Bart
MartT4
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 sep 2017, 21:43

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door MartT4 »

Thanks allen!

Tja, het paspoort is natuurlijk niet zo handig. Ik heb de bus nog niet zo lang en ben tot nu toe alleen af en toe een weekendje weg geweest. Gewoon istappen en gaan...

Nu de eerste vakantie naar het buitenland maar wel binnen Europa, heb er simpelweg niet aan gedacht om het mee te nemen.

Wat betreft herstelwerkzaamheden; via forumlid idh hebben we de Brandstofleiding besteld, deze komt vandaag binnen als het goed is. Werkt de monteur een beetje mee dan kunnen we morgenvroeg weer op pad!
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2034
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door chv »

Over identificeren:
Je moet in alle landen in Europa ten alle tijde een geldig identiteitsbewijs bij je hebben.
Alleen in je eigen land wordt ook een rijbewijs vaak geaccepteerd (bijvoorbeeld in Nederland).
Maar een rijbewijs geldt in het buitenland niet als geldig identiteitsbewijs. Dus niet voor ons in het buitenland, en ook niet voor buitenlanders in Nederland. Schengenland, lidstaat van de EU of ergens in Verweggistan, maakt nix uit.
Dus laten we hopen dat je deze reis niet door politie of douane wordt gevraagd om je ID, want dan heb je een probleem.
Zelfs bij de Nederlandse grens, bij de Nederlandse douane. :ie

Met vriendelijke groet,

Charles Vos

En legitimeren doe je om aan te tonen dat je bevoegd bent daar aanwezig te zijn, bijvoorbeeld een militair die het kazerne terrein op wil.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Langs de weg in Frankrijk, diesel lekt onder motorkap!

Bericht door harry t5 191 »

busbart schreef: 11 okt 2017, 16:25 Harry, dat klopt niet, die leiding moet precies net zo lang zijn als de andere drie, anders is het tijdstip van inspuiten anders, en dat gaat de motor ruiineren.

al die vier leidingen moeten even lang zijn.
waar staat de beste man?
Onzin,als de leiding eenmaal gevuld met diesel is blijft hij gevuld.
Wat je er aan het begin inspuit komt er aan het eind evenveel uit.
Ruïneren Gebeurd echt niet.
Blijft natuurlijk dat 4 even lange originele leidingen het mooiste is.
Maar met mijn aangedragen idee kom je in ieder geval thuis. :knipoog

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie