Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bixenon lampen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
california bussie
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30

bixenon lampen

Bericht door california bussie »

goede avond
om maar gelijk met de deur in huis te vallen Mag en kan je bixnon lampen
ongestraft in de normale koplampen plaatsen?
ik lees hier wel veel over op ,maar kom niet tot een goed besluit,
Krijgt het glas van de orginele kop lampen geen vervorming?
en is er een kans op oververhitting in het koplampglas?
ik wil wel deze lampen gaan plaatsen,omdat ik de licht opbrengst van de org lampen
toch wel wat minder vind
ik hoor graag van iemand
mijn bus is een vw t4 van 2001 wijsneus acv motor gechipt
mvg rinus
Gebruikersavatar
Remco181
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
Contacteer:

Re: bixenon lampen

Bericht door Remco181 »

Je komt met Xenon in de originele koplampen nooit door een APK. :T4politie Ook verblind je je tegenliggers. :ie Dit doordat het enorm veel strooilicht veroorzaakt en je lichtbeeld niet meer klopt. :huilen

Om deze reden heb ik LED ingebouwd... hiermee krijg ik een perfect lichtbeeld en een veel grotere lichtopbrengst. :yes

Groet!
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bixenon lampen

Bericht door Multivan Generation »

california bussie schreef: 29 okt 2017, 20:49 goede avond
om maar gelijk met de deur in huis te vallen Mag en kan je bixnon lampen
ongestraft in de normale koplampen plaatsen?
ja dit mag, zolang het lichtbeeld voor de APK goed is.. en daar ontbreekt het vaak aan, met verblinding voor mede weggebruikers tot gevolg.

Krijgt het glas van de orginele kop lampen geen vervorming?
en is er een kans op oververhitting in het koplampglas?

Nee en nee.

ik wil wel deze lampen gaan plaatsen,omdat ik de licht opbrengst van de org lampen
toch wel wat minder vind

Dat kan ik me voorstellen.
Er zijn voor de wijsneus ook koplampen met helder glas, die naar mijn schatting ongeveer 40% meer licht doorlaten(doordat er geen structuren in het glas geslepen zijn om het glas af te buigen) en H7 zijn ipv H4. H7 geeft bijvoorbeeld meer licht als H4.
Een beetje xenonsetje haalt toch wel 2600 tot 2800 Lumen qua lichtopbrengst en (belangrijker) brengt dat ook op de straat.
De meeste led-setjes beloven een hoop, maar leveren nog (steeds) niet, op de straat, hetzelfde als een aftermarket Xenon HID setje.
Dat begint te komen, maar ik schat dat het daarvoor nog een jaar te vroeg is..
Met LED en lumen is het nog steeds (jammer genoeg) een beetje vergelijkbaar als PMPO vermogen bij luidsprekers vroeger.
Lijkt heel veel, maar als puntje bij paaltje komt, is het toch net niet dat wat je ervan voorgesteld had.
Remco is er heel positief over en dat is mooi, kijk even naar de plaatjes voor en na in het topic: viewtopic.php?f=2&t=57065

Groeten Peter
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: bixenon lampen

Bericht door Beckontheroad »

Remco181 schreef: 29 okt 2017, 22:12 Je komt met Xenon in de originele koplampen nooit door een APK. :T4politie Ook verblind je je tegenliggers. :ie Dit doordat het enorm veel strooilicht veroorzaakt en je lichtbeeld niet meer klopt. :huilen

Om deze reden heb ik LED ingebouwd... hiermee krijg ik een perfect lichtbeeld en een veel grotere lichtopbrengst. :yes

Groet!
Denk dat de praktijk iets genuanceerder ligt, heb ca 10 jaar met xenon aftermarket in mn T4 met standard H4 lenzen. Nooit afkeur, geen flitsende tegenliggers, nergens voor bekeurd.
Neemt niet weg dat met Xenon lenzen het licht nog mooier is.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
tjeerd w
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2011, 08:58
Locatie: Haarlem

Re: bixenon lampen

Bericht door tjeerd w »

Ik zie vanwege mijn werk ook weleens dat lampen niet in de koplampen horen vanwege lichtbeeld, het hangt veel af van welk lamp type/merk je monteert in de koplamp. Bij mijn H4 lampen zit zelfs verschil in de lamp zelf heb een aantal goedkope uitgeprobeerd maar als het lichtbeeld niet goed is heeft je tegenligger er ontzettend veel last van. Als je lichtbeeld en afstelling goed is zal er geen probleem zijn. Suc6

PS Als je geen profiel in je glas ziet is de reflector zo gevormd dat je het juiste beeld krijgt welk geschikt is voor het type lamp wat er in hoort.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
Plaats reactie