
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
MFA probleem
MFA probleem
ik heb mijn km teller vervangen omdat het mfa scherm zwart bleef en de tellers tijdens het rijden spontaan bleven hangen. de problemen zijn nu opgelost
alleen kan ik niet door het mfa menu scrollen dmv van de hendel. de overige knoppen zoals de achteruitwisser werken wel gewoon. heb geprobeerd om de hendel uit te lezen met vcds maar dat kan dus bij deze niet. vandaag de hendel vervangen voor een andere maar het probleem is nog steeds niet opgelost. iemand een idee??

Mvg Ab
Re: MFA probleem
Zal dus kabelboom zijn. Uitgebreid schema op pag 7 van http://www.1946vw.co.uk/vwbooks/vw_info ... 999_on.pdf
Re: MFA probleem
Die heb ik vandaag dus nagekeken en daar is niks mee. mijn oude klok had als nr 7DO 920 821 B, en de teller die ik er nu in heb gezet is een 7DO 920 823 C , volgens t4 wiki is dit ook een canbus-teller voor een schakelbak, zonder esp maar wel voor een AHY, ik heb een ACV motor zou het probleem daar aan kunnen liggen. 

Mvg Ab
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: MFA probleem
Zit bedrading echt goed aangesloten?
Is MFA er later ingebouwd of zat dat er al in?
Hoeveel draden zitten er aan de stekker na de ruitenwisser hendel?
Grtzzz René
Is MFA er later ingebouwd of zat dat er al in?
Hoeveel draden zitten er aan de stekker na de ruitenwisser hendel?
Grtzzz René
Re: MFA probleem
voor zover ik kan nazien zat mfa er al standaard op, ook de bekabeling van de tempratuursensor zit netjes ingebouwd. volgens mij zitten er 5 draden op. (heb alles weer ingebouwd).
ik heb nog twee opties denk ik.
1-de zekeringkast aan de achterkant bekijken en kijken of de stekkers er goed op zitten.
2- een andere teller proberen want de teller die er nu opzit krijg ik niet omgecodeerd met vcds.
het lijkt me dat de code 00154 niet voor een teller met MFA is.
ik heb nog twee opties denk ik.
1-de zekeringkast aan de achterkant bekijken en kijken of de stekkers er goed op zitten.
2- een andere teller proberen want de teller die er nu opzit krijg ik niet omgecodeerd met vcds.
het lijkt me dat de code 00154 niet voor een teller met MFA is.
Laatst gewijzigd door Ab1986 op 16 dec 2017, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Ab
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: MFA probleem
Heeft vroeger je mfa wel naar behoren gewerkt en kon je door drukken op de knop verschillende weergaven krijgen?
De tellerunit voor de ahy is alleen verschillend in de toerenteller en mogelijk ABS.
De tellerunit voor de ahy is alleen verschillend in de toerenteller en mogelijk ABS.
Re: MFA probleem
toen ik de auto kocht was het display zwart, heb de werking dus nooit kunnen controleren adv de hendel.
denk dat het signiaal van de hendel niet aankomt bij de teller door een draadbreuk of door de softcoding....
denk dat het signiaal van de hendel niet aankomt bij de teller door een draadbreuk of door de softcoding....
Mvg Ab
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: MFA probleem
Voor de codering kijk hier..
http://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument#Codierung
Is namelijk afhankelijk van de opties die op jouw bus zitten en dat kunnen we zo niet ruiken door de computer. En dat geldt ook voor Heemskerk met zijn digitale feromonen
http://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument#Codierung
Is namelijk afhankelijk van de opties die op jouw bus zitten en dat kunnen we zo niet ruiken door de computer. En dat geldt ook voor Heemskerk met zijn digitale feromonen

Re: MFA probleem
Bedankt voor de link!
00154 zou dus wel overeen komen met mijn bus uit 1999 2.5 tdi!
aangezien mij bus ook een olietempzender en mfa heeft zouden ook de codes 08114,08124 evt kunnen. is wel voor bussen vanaf bj 2000.
ik zal morgen even de laptop aansluiten.wordt vervolgd!
00154 zou dus wel overeen komen met mijn bus uit 1999 2.5 tdi!
aangezien mij bus ook een olietempzender en mfa heeft zouden ook de codes 08114,08124 evt kunnen. is wel voor bussen vanaf bj 2000.
ik zal morgen even de laptop aansluiten.wordt vervolgd!
Mvg Ab
Re: MFA probleem
de codes voor autos na 2000 kan ik niet coderen.blijft over de bekabeling achter de zekeringkast of wellicht de teller zelf. heeft iemand een teller met mfa liggen om te testen?
Mvg Ab
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: MFA probleem
MAF of FIS KUN je beide gebruiken om te testen.
Maar ik zou mijn teller niet uitlenen als ik hem nog had..
Ik zou veel te bang zijn dat hij met even testen afgeschreven wordt.
Maar ik zou mijn teller niet uitlenen als ik hem nog had..
Ik zou veel te bang zijn dat hij met even testen afgeschreven wordt.
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: MFA probleem
Horen (zo ff uit het hoofd) standaard 5 draden aangesloten te zitten.
Als je de zwarte kap onder stuur verwijderd kun je het zo zien.
Grtzzz René
Als je de zwarte kap onder stuur verwijderd kun je het zo zien.
Grtzzz René
Re: MFA probleem
Wel of geen canbus gaat het daar niet fout?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: MFA probleem
René schreef: 16 dec 2017, 03:40 Horen (zo ff uit het hoofd) standaard 5 draden aangesloten te zitten.
Als je de zwarte kap onder stuur verwijderd kun je het zo zien.
die zitten bij mij er ook op Grtzzz René
Mvg Ab
Re: MFA probleem
volgens mij heeft de teller zondet canbus een klein schermpje onderin de km tellerklok.
op t4 wiki gekeken en daar staat dat dit beide canbus tellers zijn.. het enige verschil is dat er achter het nummer van de nieuwe klok een andere motorcode staat.
Mvg Ab