Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kachelhuis vervangen?

vragen over de T5
Plaats reactie
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Kachelhuis vervangen?

Bericht door ruud23 »

Goedenavond, prettig nieuwjaar allen! Ik heb een vraag mbt mijn T5 uit 2006. De bus is fantastisch, alleen vreet hij kachelkabeltjes (6, groen en geel) en bedieningspanelen (3 stuks). Ik neig er toe om het kachelhuis te vervangen, aangezien ik denk dat de kleppen hiervan niet meer ok zijn. Simpelweg de volgende in de keten. Maar ik ben een amateur. Heeft iemand een alternatief? Dank en groet, Ruud
Johan1980
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2017, 20:48

Re: Kachelhuis vervangen?

Bericht door Johan1980 »

Vaak is het vervangen van het kachelhuis de beste oplossing ( kleppen gaan te zwaar of ze plakken vast door koffie) waar je ook naar moet kijken is de kachel bediening..het eerste type kon je rond draaien en het nieuwe latere ( vervangende) type niet meer .(behoud van je groene kabeltje)
Bedien hem niet op standje 4 van je ventilator heeft hij moeite mee.
Hopelijk heb je er wat aan!
Groeten Johan
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Re: Kachelhuis vervangen?

Bericht door ruud23 »

Dank voor je reactie, Johan. De bediening is inmiddels up-to-date: helaas zonder succes.
Kachelhuis vervangen lijkt heidense klus. Zijn de kleppen apart te vervangen (zonder het halve interieur te hoeven slopen) of is er iemand die het vervangen van het kachelhuis kan uitvoeren?
Groet Ruud
Johan1980
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2017, 20:48

Re: Kachelhuis vervangen?

Bericht door Johan1980 »

Helaas niet los te vervangen.
Wordt echt dashboard eruit...
Tis paar uurtjes werk maar dan heb je weer volop lucht waar je het wil hebben.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kachelhuis vervangen?

Bericht door Multivan Generation »

ruud23 schreef: 01 jan 2018, 19:25 Ik heb een vraag mbt mijn T5 uit 2006. De bus is fantastisch, alleen vreet hij kachelkabeltjes
Misschien eens op een ander dieet over gaan? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Re: Kachelhuis vervangen?

Bericht door ruud23 »

Duidelijk. Weet iemand een plek waar ik dat kan laten doen (niet een VW garage)? Bij voorbaat dank en groet, Ruud
Plaats reactie