Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

GPS

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter2
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 sep 2007, 14:59
Locatie: Z.O. Drenthe

GPS

Bericht door Pieter2 »

Ik lees dat er regelmatig VW bussen gestolen worden en daarom vroeg ik mij af, is er geen klein GPS zendertje (of hoe noem je zoiets ) die je op een geheime plek (denk aan koker) in kunt bouwen en waardoor je bus met behulp van de juiste apparatuur weer op te sporen is??
Ik meen dat de duurdere Mercedessen en BMW's er ook mee uitgerust zijn maar ik vroeg me af of dat spul in de electronica niet los te krijgen is.
Ik zat zelf al te denken een mobieltje in te bouwen en te voeden door de accu want die zijn ook overal traceerbaar, maar ik heb weinig verstand van electronica en mogelijk is dit een belachelijk idee.
Wat is jullie mening hierover (lachen is toegestaan......)
Gebruikersavatar
kor425
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:42
Locatie: Emmerich

Bericht door kor425 »

:politie bij conrad kun je van die setjes kopen autobeveiliging d.m.v. je telefoon. :alarm
T400000undweiter.
Kor425
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

C-track bijzonder goed ,wij gebruiken het voor de belasting en werktijden controlle.

ook kan je steeds de auto volgen.

staat een stand op de rai met demo.
Gebruikersavatar
multivanapeldoorn
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 aug 2007, 21:35
Locatie: Apeldoorn

Bericht door multivanapeldoorn »

Er zijn idd. van deze sets te koop en komen wel aardig vaak op Marktplaats.nl voorbij misschien daar even zoeken? Gr. :yes
DVD Radio met klapscherm zit er in!

Nu nog digitenne :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb voor mijn werk (oa) track and trace modules ingebouwd... een kastje dat achter het dashboard ingebouwd wordt met GPS en GSM verbinding. HEt stuurt tijdens rijden elke minuut een sms naar een server met veel info (gps positie, max snelheid sinds laatste bericht, gereden afstand sinds laatste bericht enz enz) BIj diefstal meld je dit bij de meldkamer van dat bedrijf en die volgen je auto en sturen er politie heen.

tevens worden de utidraaien van deze tracemodules gebruikt voor ritregistratie bewijs voor de belastingdienst..

Nadeel kostenplaatje aanschaf EN abonnement.

GPS tracking is nooit goedkoop, anders werd er veel meer gebruik van gemaakt (bijvoorbeeld minigravers ed die bij verhuurbedrijven vaak ontvreemd worden, Aggregaten langs de weg en bij bouwplaatsen worden ook vaak gestolen... toch zijn al die dingen niet van GPS tracking voorzien, 99% vanwege het kostenplaatje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie