Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

vragen over de T5
Plaats reactie
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door FrankdeSchipper »

Heeft iemand deze al zelf ingebouwd in combinatie met een achteruit camera.
Werkt dit of is het 'to good to be true'?
(ze kosten rond de $150)
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door ArieV »

Ik heb er 1 bij mijn broer in zijn amarok gezet.
Hele mooie radio geen plaatjes van de zender logo’s zoals bij origineel wel aanwezig is. Pdc en ops word netjes ondersteunt en aanhanger weer gaven ook.
Voor de camera kan je ieder type gebruiken met een tulp stekkertje.
Car play van apple valt om het uur uit door een bug.(er is een update voor)
Stuur bediening werkt zoals het hoort.
Mickel17
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2018, 19:44

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door Mickel17 »

Ik zou er een beetje mee oppasssen. Had ook een imitatie rns510 in mijn Transporter met camera. Wekte perfect. Maar na 7 maanden blue tooht kapot. Natuurlijk geen garantie bij alie. Toch maar n originele in gezet. Doet ff zeer met afrekenen. Maar, ben je snel weer vergeten. Werkt super en je hebt garantie van 2 jaar.
Tommievw
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jan 2017, 14:26

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door Tommievw »

Ik heb hem er bijna een jaar inzitten. Werkt perfect bij mij. Radio bereik is wat minder (ik heb nog geen antenneversterker)
Maar luister meestal toch spotify.

Camera heb ik er even los op aangesloten, en werkt goed. Heb alleen nog geen tijd om deze te monteren op de bus.
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door FrankdeSchipper »

Moest jij nog iets laten programmeren om de camera aan te sluiten? En waar haal jij de stroom voor die camera vandaan?
Tommievw
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jan 2017, 14:26

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door Tommievw »

Camera aansluiten en hij werkt. Ik heb de camera even los aangesloten om te kijken of het werkt.
Moet alles nog monteren, waar ik de 12v vandaan haal voor de camera weet ik ook nog niet. Maar dat zal vast hier ergens op het forum staan.
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door FrankdeSchipper »

ff een update:
De radio was €180,-.
Ik heb hem zelf niet geïmporteerd, dan kan het vast iets goedkoper, alhoewel met inklaring etc valt dat meestal ook wel wat tegen.

Er zijn een paar verschillende typen: de desay, wat vaak de originele genoemd wordt en de 'naname' (waarvan gezegd wordt dat hij op linux draait.
De nonane is te updaten, de desay (nog) niet.

Bij mij werkt hij goed, ik gebruik eigenlijk vooral apple airplay en gebruik een radio-app en spotify. Over het geluid ben ik best tevreden, ik realiseer me dat iets wat veeel duurder is ook vast wel beter is.

Camera heb ik nog niet werkend, ik kan me voorstellen dat dat bij de noname anders kan zijn...
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door FrankdeSchipper »

Inmiddels werkt de camera.

Radio 'crasht' wel regelmatig. Er is dan ineens geluid meer. Best irritant.
Oplossing: lang op aan/uit knop drukken, dan werkt het wel weer, maar toch best jammer en er is (nog) geen software update.

Het betreft de RCD330 Plus desay (dus de windows versie) niet de 'naname' linux versie...
Tommievw
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jan 2017, 14:26

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door Tommievw »

Hier geen last van dat hij crasht.

Ik heb deze vorig jaar besteld op Ali.
A18ACC26-E156-4B1E-B1E4-DAC6D2257E8C.jpeg
Zaterdag een (draadloze) achteruitrijcamera binnengekregen en maar gelijk even gemonteerd. En werkt bij mij perfect.
FrankdeSchipper
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:19

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door FrankdeSchipper »

Ja, dat crashen is wel wat irritant. Ongeveer 1x per week lang de aan/uit-knop indrukken, wij van WC-eend adviseren toch een noname... Daar is wel een update voor.
rogierve
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2018, 15:57

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door rogierve »

De radio werkt prima, inderdaad alle functies die je nodig hebt doen het. Ik heb hem via Amazon.DE gekocht voor 130 euro. Gek genoeg crasht hij bij mij echt nooit.

Inbouw was een kwestie van 10 minuten, waarbij het open maken van het dashboard nog het langste duurde. Ik heb een losse camera op de tulp aangesloten, dus geen coderen nodig.

Omdat mijn antenne in de spiegelkap toch al stuk was, heb ik een raamplak antenne gekocht en deze aan de binnenkant onder het dashboard geplakt. Vrijwel nooit problemen met de ontvangst. Het enige dat ik mis, is AF op de radio tuner. Als je langere afstanden rijdt, moet je soms de zenderlijst vernieuwen en verder luisteren.

Als ik het geluid opneem en vergelijk aan de ontvangende zijde is de carkit gelijk aan mijn parrot met losse mic die er eerst in zat.
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door frans_t4 »

Heb een jaar geleden een 2 din android radio besteld via Ebay en ontvangen was ook iets van 180euro...
Hij heeft het wel een maand gedaan.. daarna niets anders dan ellende.. radio liep vast, gps ontvanger nokte er mee, als de radio een half uurtje aanstond begon de back light te flikkeren..
De hele handel er weer uit gesloopt, mijn 1 din frame en radio er weer in gezet.. pffff..
De Ebay meuk retour afzender, was geen enkel probleem alle euro's incl shipping retour gekregen..
Het enige was de frustratie want het zag er best wel leuk uit..
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Iemand ervaring met RCD 330 Plus?

Bericht door sanderdb »

frans_t4 schreef: 23 aug 2018, 19:15 Heb een jaar geleden een 2 din android radio besteld via Ebay en ontvangen was ook iets van 180euro...
Hij heeft het wel een maand gedaan.. daarna niets anders dan ellende.. radio liep vast, gps ontvanger nokte er mee, als de radio een half uurtje aanstond begon de back light te flikkeren..
De hele handel er weer uit gesloopt, mijn 1 din frame en radio er weer in gezet.. pffff..
De Ebay meuk retour afzender, was geen enkel probleem alle euro's incl shipping retour gekregen..
Het enige was de frustratie want het zag er best wel leuk uit..
Dat is weer een ander soort radio dan de RCD.
Maar voor de Android varianten kan ik je de Joying of Xtron versies aanraden.
Plaats reactie