Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multirien acv motor

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjorz
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 feb 2017, 10:41

Multirien acv motor

Bericht door Sjorz »

Wij zijn op vakantie op Corsica en vanmorgen is de multiriem gebroken. Hier op Corsica kunnen ze mij niet verder helpen.
Wij varen volgende week dinsdag over naar Italië en wil in ieder geval daar proberen er eentje te kopen
Hier red ik mij wel, extra accu en acculader gekocht. Wel zwaar sturen en iedere avond op de camping accu opladen.
Mijn vraag nu: kan iemand mij het goede onderdeelnummer voor deze multiriem geven? Het is een t4 westfalia uit 2004 met acv motor met airco.
Bedankt alvast!😉
:T44EVER :yes
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: Multirien acv motor

Bericht door mevlut »

Nummer multiriem: 074260849AE, lengte is : 6pk 2211 of 2213.


Groetjes,
Mevlut
Gebruikersavatar
Sjorz
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 feb 2017, 10:41

Re: Multirien acv motor

Bericht door Sjorz »

Geweldig! Zo snel reacties. Hartelijk dank.
Nog één vraag; heb je om de spanrol even naar voren te trekken bij het monteren speciaal gereedschap nodig. Als ze bij een garage geen tijd zouden hebben, wilde ik het zelf doen. Kan mezelf wel boor de kop slaan dat ik geen reserve riem heb meegenomen. De reden dat de riem kapot is gegaan ismij een raadsel. Wel heb ik op de vorige camping behoorlijk geslipt om de camper tegen een vrij losse helling op zijn plaats te krijgen.
:T44EVER :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multirien acv motor

Bericht door Multivan Generation »

Met een wat grotere bahco of waterpomptang moet het ook lukken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: Multirien acv motor

Bericht door mevlut »

Zie: viewtopic.php?t=12181


Groetjes
Mevlut
Gebruikersavatar
Sjorz
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 feb 2017, 10:41

Re: Multirien acv motor

Bericht door Sjorz »

Geweldig bedankt! We varen volgende week dinsdag over naar Livorno. Daar zit een vwdealer . :adhd
Die ga ik morgen maar mailen. Hopen dat ze Engels kunnen lezen.😉🤙
:T44EVER :yes
Gebruikersavatar
Sjorz
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 feb 2017, 10:41

Re: Multirien acv motor

Bericht door Sjorz »

Bedankt voor de vertaling. ANWB alarmcentrale was al erg behulpzaam en heeft naar verschillende adressen in Corsica gebeld. Maar specifieke riem niet op voorraad. Misschien volgende week dinsdag 😢
Op advies van ANWB tweede accu gekocht om in ieder geval de tijd op Corsica nog wat te kunnen toeren. Stuur in ieder geval het mailtje naar vw dealer in Livorno.
Ik laat het hier in ieder geval nog weten.
Ps Vanmorgen zag ik dat de moeren van de rechter motorsteun los zaten!!!
Ik vertelde al dat ik op vorige camping stevig heb staan te slippen, ik zag aan de sleufgaten dat er flink naar voren en achter is geschoven😢
Misschien is dat de reden dat een prima riem naar de knoppen is gegaan.
:T44EVER :yes
Gebruikersavatar
Sjorz
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 feb 2017, 10:41

Re: Multirien acv motor

Bericht door Sjorz »

Update:
Afgelopen vrijdag weer contact opgenomen met ANWB Alarmcentrale om in het Italiaans te bemiddelen om een multiriem te bestellen in Livorno.
Ik werd later die dag teruggebeld om langs een VW dealer in Pisa te gaan.
Daar keken ze mij aan of ze water zagen branden😈 Ook niets op voorraad en zeker geen tijd.
Toen maar besloten om kalmaan de reis naar huis te vervolgen. We zijn nu in Como, ook leuk🤙🤙
Op Corsica meer dan uitstekend geholpen door medewerker Maarten van de alarmcentrale, maar koude douche voor alarmcentrale medewerkers afdeling Italië.
Moraal van dit verhaal: zorg dat je jezelf kan behelpen met gereedschap en gangbare onderdelen😉
:T44EVER :yes
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Multirien acv motor

Bericht door bart seinwezen »

Misschien was je wel beter af geweest bij de automaterialengroothandel, zo'n riem hoeft echt niet van VW te zijn. 6 tanden en de goeie lengte, dat is alles. Maar misschien is dit een beetje mosterd na de maaltijd :o)
Plaats reactie