Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

vragen over de T5
Plaats reactie
Rooijakkers
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2018, 07:32

T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door Rooijakkers »

Hallo allemaal, hoop dat iemand raad heeft en of een goed adres voor de volgende problemen ik heb de bus 4 weken geleden gekocht de vorige eigenaar zei dat de bus altijd onderhouden is geweest en dat de automaat geregeld gespoeld is om de 40.000km tevens is deze ook vervangen bij 170.000km de huidige km stand is nu 299.000km nu mijn vraag; ik heb een uitlaatgasdamp in de cabine nu begreep ik dat dat een scheur in het sluitstuk kan zijn e.e.a laten onderzoeken in de garage maar niets gevonden.... Ook stond ik vorige week stil met de bus en wilde de automaat niet meer in de drive ook werdt de hele schakelbalk rood waardoor je niet meer zag waar hij instond de ANWB erbij gehaald en die vermoedde dat het een sensor was van de aandrijfas waardoor hij een verkeerd signaal krijgt dit alles na uitlezen..Ook valt af en toe het vermogen weg en als ik hem dan uit zet en opnieuw start doet hij het weer gewoon. Ik ben zzp-er en heb net mn zuurverdiende centen in deze bus gestoken ik ben erg bang dat ik flink beet genomen ben ....help a.u.b mvg Alfred
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door Snautzer »

viewtopic.php?f=3&t=57032&p=409612&hili ... as#p409612

Voor uitlaatdamp lucht: lekke turbo of krom spruitstuk lijken de beste kandidaten. Turbo las ik kan je nakijken door er een goed zeepmengel op te doen en te kijken of het gaat borrelen.
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 660
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door jos_br »

Ben ook bang dat je een T5 gekocht hebt met zo'n beetje alle bijbehorende problemen. Uitlaatgassen in de cabine betekent per definitie een gescheurd uitlaatspruitstuk (is een modificatie voor) en noodloop meestal een vastzittende turbo. De bak moet wanneer er een rood balkje zichtbaar nog uitgelezen op foutcodes kunnen worden. Helaas is echt alles meteen een kostbare aangelegenheid met dit soort reparaties.........Misschien zit er op die bak nog wat garantie?

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Rooijakkers
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2018, 07:32

Re: T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door Rooijakkers »

Ik ben er ook bang voor idd ik zal het eens uitpluizen of er nog garantie op zit.. maar je raad het al de vorige eigenaar geeft niet meer thuis in ieder geval bedankt voor je reactie!!
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door heemskerk »

Extra alert zijn op de oorzaak van de scheur in het spruitstuk. Oververhitting ligt hieraan ten grondslag. Controleer het zwartepietenfilter! Vraag om (eis) de factuur bij de verkoper van de automaatrevisie en wanneer deze 'niet meer beschikbaar' is vraag waar deze gereviseerd is. Wanneer het een bonafide revisiebedrijf is helpen ze je mogelijk verder (garantie, coulance).

Zo te lezen bekruipt mij het gevoel dat je onder de sewing machine hebt gelegen...
Rooijakkers
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2018, 07:32

Re: T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door Rooijakkers »

Dat ga ik zeker doen!! Maar ik krijg de verkoper niet meer te pakken, denk dat hij nu naaimachines aan het verkopen is, bedankt voor de tip gr Alfred
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door Burp »

Behalve een gescheurd uitlaatspruitstuk kan het ook een paar gebroken tapeinden zijn of een gescheurde EGR koeler. Een defecte pakking is ook nog een mogelijke oorzaak. Dus niet per definitie een gescheurd spruitstuk. Eerst goed kijken wat er loos is. Zodra dat duidelijk is kun je een plan van aanpak maken.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Gebruikersavatar
Optimus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:44

Re: T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door Optimus »

Dat rode balkje kan te maken hebben met de keuzeschakelaar op de bak, was bij mij ook het geval
Proud owner of a T5 multivan camper :yes
3xrood
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door Multivan Generation »

Optimus schreef: 11 jun 2018, 16:25 Dat rode balkje kan te maken hebben met de keuzeschakelaar op de bak, was bij mij ook het geval
Dan had ik het destijds toch bij het rechte eind :knipoog
Werd beschreven in dit topic:
linkje
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Optimus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:44

Re: T5 128 kw 2.5 uit 2004 bus wil soms niet in zn drive schieten en uitlaatdampen in cabine

Bericht door Optimus »

Multivan Generation schreef: 11 jun 2018, 16:49
Optimus schreef: 11 jun 2018, 16:25 Dat rode balkje kan te maken hebben met de keuzeschakelaar op de bak, was bij mij ook het geval
Dan had ik het destijds toch bij het rechte eind :knipoog
Werd beschreven in dit topic:
linkje
Klopt helemaal, en viel gelukkig ook mee qua prijs!
Proud owner of a T5 multivan camper :yes
3xrood
Plaats reactie