Beste allemaal,
Sinds een tijdje heb ik problemen met de airco van mijn t4 campertje. Er is al zat aan versleuteld door een airco 'specialist' maar nog steeds niet in orde.
In eerste instantie werkte het inschakelen van de pomp niet, na het vervangen van pomp was dat in orde. Het systeem werd netjes afgevuld en alles goed dachten we. Helaas schakelen de ventilatoren van de koeling niet in waardoor de druk veel te hoog oploopt in het systeem (31bar), dus drukschakelaar vervangen. Helaas geen verbetering tav de koelventilatoren.
Omdat wij de volgende dag op vakantie gingen airco afgeschakeld door de stekker van de drukschakelaar te halen.
Daarna had ik twijfel over het grote relais wat de ventilatoren schakeld, en omdat wij met aanhangwagen de bergen ingingen het relais toch maar vervangen. Als de motor heet wordt schakeld hij keurig beide ventilators in. Ook dat bracht tav de airco nog geen verbetering, nog steeds schakeld hij de vertilatoren niet in.
Nu heb ik eea gelezen over het '140' relais in het dashboard maar is me niet geheel duidelijk wat die aanstuurd.
Zou er teveel koelmiddel in zitten (het betreft een omgebouwde t4 carravelle met afgekoppelde achterairco)?
Wat schakeld de koelvinnen voor de airco?
Wie kan mij hier verder mee helpen?
Alvast super bedankt,
Speedsmurf
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Klimaatcontrol stuk
Re: Klimaatcontrol stuk
https://www.t4-wiki.de/wiki/Schalter_F1 ... imaanlage)
Weet niet of een climate hetzelfde is maar bij mij werkte t wel zo om ff sensor door te verbinden
Bij mij bleek de condensor lek
Weet niet of een climate hetzelfde is maar bij mij werkte t wel zo om ff sensor door te verbinden
Bij mij bleek de condensor lek
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 feb 2018, 11:39
Re: Klimaatcontrol stuk
Na het Duitse stuk gelezen te hebben, mijn Duits is niet heel hoogstaand, erachter gekomen dat de koelventilators in de langzame snelheid moeten gaan lopen bij het afnemen van de stekker van de drukschakelaar. Dit doet mijn t4 in ieder geval niet. Verder moet ik van de week nog kijken of ik eea kan doorverbinden om te kijken of de ventilators wel inschakelen bij doorverbinden.
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken
Groeten Speedsmurf
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken
Groeten Speedsmurf
Re: Klimaatcontrol stuk
Met gsm android is het automatisch vertaald.
Doorverbinden was bij mij minuten werk. Kan zo vanaf bovenkant met paperclip. 1 deel voor de pomp en andere voor ventilators. Is bij mij aan of uit geen langzame stand
Doorverbinden was bij mij minuten werk. Kan zo vanaf bovenkant met paperclip. 1 deel voor de pomp en andere voor ventilators. Is bij mij aan of uit geen langzame stand
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 feb 2018, 11:39
Re: Klimaatcontrol stuk
Net geprobeerd met doorverbinden, pomp schakeld netjes (1 en 2) in maar ventilatoren niet(3 en 4). Als dus de ventilatoren niet inschakelen wordt de druk te hoog. Maar waarom willen die niet inkomen? Volgens mij zijn alle zekeringen heel en de drukschakelaar is vervangen.