Weet iemand of dit zorgelijk is?
Ik was bezig de kabelboom van de inspuiting te vervangen en dan moet de hele neus er af. De EGR en de inlaatcluster was behoorlijk vies en vet. De bus verbruikt eigenlijk maar heel weinig olie maar met 350.000 is dat natuurlijk relatief. En het systeem van lucht uit het carter terugvoeren in de inlaat zorgt voor een hoop vet het en der. Maar dat het er bij de intercooler radiator uit komt zetten? Ik heb hem nog niet los maar ik hoop dat hij van binnen schoner is.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." Douglas Adams
Er komen ook oliehoudende dampen via de carterontluchting in het interkoeler traject.
Dat is vrij normaal. Je kunt dus normaal gezien ook olie in de slangen naar en vanaf de interkoeler vinden.
Als de interkoeler lek is wat jij hebt, dan zie je dat aan vuil aan de buitenzijde, vermengt met wat stof..
Nu je toch bezig bent dan zou ik hem meteen vervangen. Nu kun je er goed bij.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Top dat je hem meteen vervangt. Dit zou binnen korte tijd wel problemen gaan geven. Vaak storing dat turbodruk te laag is, wind waait dan zo naar buiten via de intercooler.
Deskman schreef: 06 aug 2018, 13:48
Intercooler besteld.
Oorzaak van het lek was ook wel duidelijk: een van de strips die de boel in bedwang houdt was doorgeroest en dan buigt alles (aan de achterkant) uit.
Het blijft lastig om dit soort problemen te herkennen en/of in te schalen als je het niet eerder gezien hebt.
Inderdaad. En je bent zeker niet de enige.
Ik heb zeker al 20x van dit probleem gehoord..
Of je doet het goed, of je doet het niet met later als gevolg, dat...
Jij bent op de goede weg bezig
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Het begon dus met een slecht lopende motor, een maand of 3 terug. Een merkwaardige combinatie van een leeglopende band en steeds in noodloop gaan zorgde dat ik de bus bij de garage geparkeerd heb. Daar hebben ze me laten betalen voor het plakken van een band (prima) en het reinigen van de EGR-klep. Nu ik die er uit heb ziet die er zo uit.
Lijkt me niet de aanslag van drie maanden, ook al zit daar een vakantie in. Mijn gok is eerder dat die er helemaal nooit uit is geweest en dat ze voor 190 euro even aan de klep hebben gerommeld.
Zo kom je van het een naar het ander. Toch een soort neverending story.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." Douglas Adams
Nieuwe verstuiver-kabelboom gemonteerd, de inlaat ontkoold en ontteerd (en het huis gezwart), nieuwe intercooler bij Winparts besteld en gemonteerd.
Bus rijdt lekkerder dan ooit tevoren. Voelbaar betere trekkracht onderin. Vermoed dat hij eigenlijk al een aardige tijd met een verstopte neus heeft gereden.
Dank voor de hulp en hints.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." Douglas Adams