Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aandachtspunten aankoop T5?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bemeall
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017, 13:56

Aandachtspunten aankoop T5?

Bericht door bemeall »

Ik ben al een tijdje rond aan t kijken voor een T5 personenbus voor een leuk ombouwprojectje :jumpklap

Nu ga ik naar enkele exemplaren kijken, maar ik heb eigenlijk geen idee naar welke specifieke (technische) punten ik bij de T5 zeker even moet kijken.
Het zijn allemaal bussen uit omstreeks 2012, handgeschakeld met 2.0 blok en een tellerstand zo rond de 120.000km.

Ik kwam wel al een aantal topics tegen hier op het forum, maar veelal zijn die al vrij oud, dus misschien wel niet zo relevant meer.
Aangezien hier genoeg kennis op het forum zit, kunnen jullie me vast op weg helpen :toppie
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Re: Aandachtspunten aankoop T5?

Bericht door Seref795 »

Een T5 is bij 120dkm nog net ingereden, GP kent weinig ziektes waar je specifiek op moet gaan letten, behalve de 180pk biturbo die moet je zeker vermijden!

advies van mij is, neem de 140pk met 6 bak of dsg bak, en de lange wielbasis voor meer ruimte achterin, staat ook veel stoerder vergeleken met een korte wielbasis.

belangrijkst is nog bij aanschaf van een gebruikte auto is, vraag de historie op of kilometers ed. allemaal kloppen.

wens je veel succes met je zoektocht.
Gebruikersavatar
bemeall
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017, 13:56

Re: Aandachtspunten aankoop T5?

Bericht door bemeall »

Dank voor de tips!

Heb vorige week de knoop doorgehakt en mooi exemplaar opgehaald: viewtopic.php?f=13&t=60933
Plaats reactie