Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppeling 5gp 4motion 180pk

vragen over de T5
Plaats reactie
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Koppeling 5gp 4motion 180pk

Bericht door Chrisvv »

Vrienden, ik loop al een tijdje met een probleem. Als ik met mijn 5gp optrek in de 1ste versnelling in bv zand dan stopt de motor tenzij er met hoge toeren en slippende koppeling weggereden wordt. Het lijkt erop dat er iets ingebouwd zit om de koppeling te sparen. Ook optrekken met een zware aanhanger op een heuvel is een drama. Motor wil gewoon stoppen. Eenmaal zonder koppeling rijdend is het geen probleem. Is die 180pk motor dan zo zwak? Bus is door JE naar 235 pk en 525nm gestunt. Gr. Chris
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1492
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Koppeling 5gp 4motion 180pk

Bericht door bvddobb »

Wij hebben op een 4Motion terreinrijcursus de tip gekregen bij zwaardere omstandigheden ESP uit te schakelen. Dat systeem schijnt nog wel eens te willen denken: “oh, oh, er slipt een wiel/as, snel vermogen terugnemen” op een moment dat je dat nu juist niet wilt. Normaal op een gladde weg in een bocht misschien wel, maar bijv. in de modder een heuvel op niet. Zou dat misschien helpen?
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Koppeling 5gp 4motion 180pk

Bericht door Chrisvv »

Helpt wel wat maar de motor wil geen power leveren. Tis niet alleen als je in het zand zit. Ook bij optrekken met zware aanhanger. Slippende tot stinkende koppeling moet je gebruiken. Niet fijn...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppeling 5gp 4motion 180pk

Bericht door Multivan Generation »

Heb je bij JD aangegeven waarvoor je de bus gebruikt, of hebben ze daar naar gevraagd?
Of hebben ze een standaard tuning set-up er voor je opgezet?

Ik vraag dit, omdat je er dus blijkbaar niet tevreden over bent.
Misschien kunnen ze het voor je aanpassen namelijk, onder garantie?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Koppeling 5gp 4motion 180pk

Bericht door Chrisvv »

Nee nog niet. Moet je nog ff bellen hierover. Komt goed. Bedankt voor jullie antwoorden.
Plaats reactie