Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Metertjes dashboard staan verkeerd na laswerk

vragen over de T4
Plaats reactie
Risjosi

Metertjes dashboard staan verkeerd na laswerk

Bericht door Risjosi »

Vandaag de bus weer naar buiten gereden na een beetje las- en tectyleerwerk. Tot mijn grote verbazing staan nu de snelheidsmeter en toerenteller op een verkeerde positie!!!
Snelheidsmeter wijst 110 km/h aan en toerenteller staat in het rood, bij stilstand en accuklemmen los!!!!!!
Ook wijken de metertjes van tank en temperatuur volgens mij af, maar dat moet ik nog definitief checken.

Is het mogelijk dat dit door het laswerk is ontstaan? Uiteraard was tijdens het lassen de accu verwijderd, wel heb ik de massaklem van het lasapparaat een poosje op de min-klem gehad...
Is er een remedie om met een simpele handeling de boel weer normaal te krijgen??
Angelo-anneveld

Re: Metertjes dashboard staan verkeerd na laswerk

Bericht door Angelo-anneveld »

Ik heb dit 1 keer gehad bij mijn t5.
Naar wat zoek werk moet je de teller loshalen en voorzichtig met hand tegen de klok in terugdraaien. Je voelt in het begin wat weerstand waardoor je snel denkt dat het wijzertje knapt alleen dit kon gewoon. Alleen weet ik niet hoe dit bij een t4 zit.. wellicht hetzelfde?
Risjosi

Bericht door Risjosi »

Ik heb ook inderdaad het idee dat de wijzers mechanisch verdraaid zijn en heb ook al stiekum aan deze methode gedacht. Zal het morgen eens voorzichtig gaan proberen, tenzij er in de tussentijd nog betere voorstellen komen...Dank voor de reactie in ieder geval!
Angelo-anneveld

Bericht door Angelo-anneveld »

Risjosi schreef: 24 jan 2019, 21:47 Ik heb ook inderdaad het idee dat de wijzers mechanisch verdraaid zijn en heb ook al stiekum aan deze methode gedacht. Zal het morgen eens voorzichtig gaan proberen, tenzij er in de tussentijd nog betere voorstellen komen...Dank voor de reactie in ieder geval!
Ben er haast zeker van dat het gaat werken!
jordydereus

Bericht door jordydereus »

Met vcds een calibratie uitvoeren.

Lijkt me gezonder dan de boel uit elkaar trekken.
Plaats reactie