Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Op zoek naar de juiste bus.. Tussenschot cabine, camperkeuring

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Op zoek naar de juiste bus.. Tussenschot cabine, camperkeuring

Bericht door Hanz »

Als je de bus wilt ombouwen naar camper en er dus best wel wat tijd en/of geld in gaat steken, dan zou ik niet beginnen met zo'n twijfelachtige oude roestbak met al bijna 400.000 op de teller. Zonde van alle toekomstige investeringen.
En zo'n DC heb je ook helemaal niet nodig want die kan je toch niet handhaven als je hem op camper kenteken wilt zetten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: Op zoek naar de juiste bus.. Tussenschot cabine, camperkeuring

Bericht door bekend »

Hallo, je hebt een pb
Travelaar
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 okt 2018, 12:43

Re: Op zoek naar de juiste bus.. Tussenschot cabine, camperkeuring

Bericht door Travelaar »

Hanz schreef: 04 feb 2019, 16:40 Als je de bus wilt ombouwen naar camper en er dus best wel wat tijd en/of geld in gaat steken, dan zou ik niet beginnen met zo'n twijfelachtige oude roestbak met al bijna 400.000 op de teller. Zonde van alle toekomstige investeringen.
En zo'n DC heb je ook helemaal niet nodig want die kan je toch niet handhaven als je hem op camper kenteken wilt zetten.
We willen het eerste jaar gewoon rijden zonder er veel aan te doen en dan willen we wel de mogelijkheid hebben om meer mensen mee te nemen.
Gisteren wezen kijken en op de roest na ben ik best te spreken. Twijfels zijn er wel over de kilometers en leeftijd van de bus.
Dit was trouwens mijn eerste bezichtiging dus misschien sowieso verstandig meer bussen uit te proberen.
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Op zoek naar de juiste bus.. Tussenschot cabine, camperkeuring

Bericht door Sjoerds »

Je kunt hier heel veel waardevolle tips krijgen, maar laat je niet gek maken he. Alle waarde naar zijn geld.
Ik heb zelf een 102 pk TDI met lange wielbasis, 3 jaar geleden gekocht voor 1600 euro met 230.000 km gelopen en omgebouwd naar (basic) campertje, prima te doen. Wilde toen ook een dubbele cabine omdat je dan in ieder geval alvast meer glas en dus licht hebt.
Heb een dakje van MacMol erin gebouwd en een bijrijdersbank uit een Renault Master als tweede zitrij geplaatst. Allemaal gewoon goedgekeurd bij de RDW en heb dus ook 5 zitplaatsen op kenteken. Alles bij elkaar heeft de bus me totaal zo'n 3500 euro gekost, nooit problemen veroorzaakt en intussen staat de teller op bijna 3 ton en hebben er nog dagelijks plezier van.
Travelaar
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 okt 2018, 12:43

Re: Op zoek naar de juiste bus.. Tussenschot cabine, camperkeuring

Bericht door Travelaar »

Sjoerds schreef: 05 feb 2019, 13:52 Je kunt hier heel veel waardevolle tips krijgen, maar laat je niet gek maken he. Alle waarde naar zijn geld.
Ik heb zelf een 102 pk TDI met lange wielbasis, 3 jaar geleden gekocht voor 1600 euro met 230.000 km gelopen en omgebouwd naar (basic) campertje, prima te doen. Wilde toen ook een dubbele cabine omdat je dan in ieder geval alvast meer glas en dus licht hebt.
Heb een dakje van MacMol erin gebouwd en een bijrijdersbank uit een Renault Master als tweede zitrij geplaatst. Allemaal gewoon goedgekeurd bij de RDW en heb dus ook 5 zitplaatsen op kenteken. Alles bij elkaar heeft de bus me totaal zo'n 3500 euro gekost, nooit problemen veroorzaakt en intussen staat de teller op bijna 3 ton en hebben er nog dagelijks plezier van.
Gek en gestrest word je wel van alle info ja. Als beginner is het echt wel een bomen en bos verhaal. Maargoed. We hebben geen haast dus er is genoeg tijd om een bus aan te schaffen.
Plaats reactie