Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Flexibel deel uitlaat

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dhelios
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 dec 2013, 23:54

Flexibel deel uitlaat

Bericht door dhelios »

Goedemiddag mede :wjw

Werd net gebeld door de garage dat mijn flexibel deel van mijn uitlaat gescheurd was (het deel wat aan de motor nog vast zit). Ook mijn fusee-kogel linksvoor en hoes moet vervangen worden.

Nou.. nu komt het hoor... hou je maar vast..

800 euro excl btw.. ik heb alvast bedankt :zwaai en gezegd dat het niet hoeft, maar werd wel gewaarschuwd dat dat bij APK voor afkeur zou zijn. Naar mijn weten kosten alle onderdelen maximaal 50/60 euro?! Of grijp ik er helemaal naast? :ie

Mijn vraag aan jullie.. welke onderdelen heb ik nodig? Ik heb gezocht op het flex deel maar ik zie er zoveel en in verschillende maten en vormen. Wat is wijsheid? Het betreft een :ikrij T5 2.5 TDI uit 2008 met BNZ motorcode :ikrij

Ik hoor graag van jullie :-) wellicht kan ik het wel allemaal zelf vervangen (flex deel?). Maar 800 euro, als ik klompen had waren ze gebroken.. en om nou te zeggen dat een fusee-kogel en hoes stervens duur zijn, dacht het niet.. gevalletje "we proberen het gewoon".. :politie

:T54LIFE
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Flexibel deel uitlaat

Bericht door Multivan Generation »

dhelios schreef: 19 feb 2019, 13:39Naar mijn weten kosten alle onderdelen maximaal 50/60 euro?! Of grijp ik er helemaal naast? :ie
Sorry,
Je grijpt er helemaal naast.

Doe mij maar een fabrieksnieuwe turbo voor 60 euro aub. :knipoog
Of een schuifdeur voor hetzelfde bedrag. Of een voorstoel..

Misschien valt je downpijp te repareren. Ik weet niet of je een roetfilter hebt? Anders zou je zo aan de genoemde prijs kunnen komen hoor.. maar na reparatie moet het wel gasdicht zijn..

Groeten en succes

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dhelios
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 dec 2013, 23:54

Re: Flexibel deel uitlaat

Bericht door dhelios »

Hi Peter,

Als ik op het beruchte internet kijk en ik zoek op een flexibel deel voor de uitlaat kom ik bijv bij WinParts (en die zijn vaak duur) uit op het volgende:

https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/ ... c2001.html

Ik heb geen idee of de gehele downpipe vervangen moet worden? Men heeft het alleen over het gewoven deel aluminium gehad. Ik heb een roetfilter maar die is vakkundig uitgeschakeld :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Flexibel deel uitlaat

Bericht door Multivan Generation »

Heb je zelf al gekeken waar het gescheurd is,
en of het wel te repareren is?

Welke diameter zou je moeten hebben?
Ik schat 55 mm inwendig..

Groeten Peter

PS een Volkswagen rijden kost geld, een Transporter-bus rijden vaak nog wat meer..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dhelios
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 dec 2013, 23:54

Re: Flexibel deel uitlaat

Bericht door dhelios »

Ga volgende week even koekeloeren op de brug en kijken of ik wat kan zien.
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Flexibel deel uitlaat

Bericht door DennisTDI »

Flexibel deel kost bij mijn leverancier €106,52 excl. BTW. Komt nog één klem, pijpverbinder en twee pakkingen bij dus al met al zou je met een €175 excl. BTW klaar moeten zijn met de materiaal kosten. Dan het beetje arbeid nog, maar dit stelt niet zo heel veel voor. :toppie
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Gebruikersavatar
dhelios
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 dec 2013, 23:54

Re: Flexibel deel uitlaat

Bericht door dhelios »

Waar moet ik heen rijden Dennis? :yes :ikrij
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Flexibel deel uitlaat

Bericht door DennisTDI »

Omgeving Venray, Noord Limburg. Stuur maar een persoonlijk bericht als je interesse zou hebben. :toppie
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Gebruikersavatar
dhelios
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 dec 2013, 23:54

Re: Flexibel deel uitlaat

Bericht door dhelios »

Heb even gekeken, minigaatje, kleiner dan 1 eurocent. Gelast. Klaar :-)

Heb begrepen dat het verstandiger is om de hele downpipe te vervangen volgende keer ipv alleen het flexibele deel? Wat is jullie mening hierover?
DennisTDI
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 apr 2017, 23:00
Locatie: Omgeving Venray

Re: Flexibel deel uitlaat

Bericht door DennisTDI »

Persoonlijk zou ik hem compleet vervangen. De kosten die het vervangen van enkel het flexibel deel met zich mee brengt wegen niet op tegen de kosten van het complete deel vind ik persoonlijk.
VW Transporter T5 2.5 TDI 174PK Automaat '08
Plaats reactie