Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage voorruit

vragen over de T4
Plaats reactie
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Lekkage voorruit

Bericht door DavidJohn »

Tijdens m'n campertrip in Slovenië merkten we na een heftige regenbui dat er vlekken zaten in de bijrijdersspiegel. De hele linkerhoek was sompig... Alles losgehaald en eerst alles droog laten trekken met doeken. De dag erna begon het weer flink te storten en heb ik op verschillende plekken servetjes gepropt om te kijken waar de lek vandaan komt. M'n vermoeden is de bovenhoek, daar komt verre weg de meeste nattigheid vandaan.

Aan de buitenkant heb ik een roestplekje bij het raam, maar die zit wel onder de bovenhoek, waardoor ik me afvraag of dat het kan zijn.

In de bijlage een aantal foto's. Is dit een bekend probleem, ruitlekkage? Volgens mij zit er een originele ruit in (zegt natuurlijk niets over de plaatser ervan, mocht hij vervangen zijn in het verleden).

Graag jullie ideeën wat hiermee te doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
closeup van dakgoot & raamrubber.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Lekkage voorruit

Bericht door J vd Pal »

Lekkage langs de voorruit is een veel voorkomend probleem bij een T4. Is alleen goed op te lossen door de hele voorruit eruit te halen en, na herstel van de sponning, met nieuwe kit weer terug te plaatsen.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: Lekkage voorruit

Bericht door DavidJohn »

J vd Pal schreef: 22 jul 2019, 11:25 Lekkage langs de voorruit is een veel voorkomend probleem bij een T4. Is alleen goed op te lossen door de hele voorruit eruit te halen en, na herstel van de sponning, met nieuwe kit weer terug te plaatsen.
Gelijk maar even een afspraak bij autotaalglas gemaakt. inclusief verwijderen van 2 sterretjes ben ik 150,- voor het hele herstel kwijt. Netjes lijkt me?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lekkage voorruit

Bericht door Multivan Generation »

Lijkt me voor dat bedrag niet te kunnen.
Er zal naar mijn verwachting meer roest onder de ruit zitten en dat gaat uren kosten en werk..

Meestal komen mensen op minimaal 450 maar reëler is 600+ euro uit..

Tis meestal niet even een kwestie van ruit eruit.. dichtkitten en weer terugplaatsen.. ben ik bang voor je..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: Lekkage voorruit

Bericht door DavidJohn »

Multivan Generation schreef: 22 jul 2019, 11:56 Lijkt me voor dat bedrag niet te kunnen.
Er zal naar mijn verwachting meer roest onder de ruit zitten en dat gaat uren kosten en werk..

Meestal komen mensen op minimaal 450 maar reëler is 600+ euro uit..

Tis meestal niet even een kwestie van ruit eruit.. dichtkitten en weer terugplaatsen.. ben ik bang voor je..
Vond het ook een prima bedrag, eerlijk gezegd. De afspraak is: ruit eruit, roest behandelen incl. primer, raam opnieuw erin laten kitten en 2 sterretjes dichtmaken.

We gaan het zien, update volgt.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Lekkage voorruit

Bericht door brecht »

Heel benieuwd hoe het uit pakt ja!
Er in er uit zal lukken voor 150,- Het feit dat ie water doorlekt doet vermoeden dat er wel wat werk onder zit. In het beste geval:

heeft deze autotaalglas vestiging het niet goed insgeschat, schrikt zich een hoedje, repareert het netjes, houd zich aan de 150 euro afspraak.... en doet het daarna nooit meer! :)

Zoals Jan al zegt: lijtk me interessant om te kijken als de ruit er uit gaat. Stel dat ze echt geen zin hebben om het werk netjes op te knappen zou ik ervoor kiezen om zelf de sponning te behandelen en de ruit later weer door hen terug te laten plaatsen. Beter dan dat ze er geen zin in hebben en de ruit met half werk weer terug zetten, dan mag je over een jaar weer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lekkage voorruit

Bericht door Multivan Generation »

En in de tussentijd maar even met helm op rijden tegen de vliegenlijkjes..

Goede reparatie en lak wederopbouw kost ook gewoon (droog-)tijd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie