Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onderhoudsboekje T5 2013?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VWin
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2019, 13:08
Locatie: Roosendaal

Onderhoudsboekje T5 2013?

Bericht door VWin »

De T5 die wij gekocht hebben heeft een volledige onderhoudshistorie maar wel als pdf uitdraai van Carfax, ik kan niet zien welke garagebedrijf het onderhoud heeft uitgevoerd maar wel wat er is gedaan.
Ik heb dus ook geen idee wat de onderhoudsinterval is van de T5 2.0 TDI en kan niet zien of het laatste onderhoud nu groot of klein is geweest.
Ook zitten alle boekjes er keurig bij maar geen onderhoudsboekje, is het misschien zo dat Volkswagen (net als ik van Mercedes gewend was) ook de onderhoudshistorie digitaal vastgelegd en dat het onderhoudsboekje is afgeschaft?
Ik kan de dealer natuurlijk bellen waar de T5 destijds nieuw is gekocht maar het wil niet zeggen dat hij daar altijd in onderhoud is geweest.
Heb de garage inmiddels al gemaild waarom het onderhoudsboekje ontbreekt maar daar zal ik volgende week wel reactie op krijgen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :lach
Angelo-anneveld
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Onderhoudsboekje T5 2013?

Bericht door Angelo-anneveld »

Ik koop vaak autos zonder boekjes. Wat ik vaak doe is middels het kenteken naar de VW dealer ga, die kan je dan precies uitleggen of het allemaal klopt ja of de nee
Gebruikersavatar
VWin
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2019, 13:08
Locatie: Roosendaal

Re: Onderhoudsboekje T5 2013?

Bericht door VWin »

Angelo-anneveld schreef: 18 aug 2019, 06:54 Ik koop vaak autos zonder boekjes. Wat ik vaak doe is middels het kenteken naar de VW dealer ga, die kan je dan precies uitleggen of het allemaal klopt ja of de nee
Nou ja het onderhoud klopt wel maar vroeg mij of of VW nog gewone onderhoudsboekjes gebruikt of digitaal, heb in het verleden hetzelfde bij een Mercedes gehad maar die gebruikte een digitaal onderhoudsboekje dus was het logisch dat het er niet bij zat, is misschien bij VW ook wel zo maar dat weet ik dus niet.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onderhoudsboekje T5 2013?

Bericht door Multivan Generation »

Er hoort nog gewoon een boekje bij te zitten...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Angelo-anneveld
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Onderhoudsboekje T5 2013?

Bericht door Angelo-anneveld »

Multivan Generation schreef: 18 aug 2019, 12:29 Er hoort nog gewoon een boekje bij te zitten...
Inderdaad..
Gebruikersavatar
VWin
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2019, 13:08
Locatie: Roosendaal

Re: Onderhoudsboekje T5 2013?

Bericht door VWin »

Dank voor de info, zal afwachten of de garage het nog heeft liggen en anders starten we gewoon met grote onderhoud.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :lach
Plaats reactie