Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gloeibougies lampje gaat pas uit na starten (2.4 AAB)

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Gloeibougies lampje gaat pas uit na starten (2.4 AAB)

Bericht door Timy »

Twee dagen geleden is de aandrijfriem van de dynamo geklapt tijden onze vakantie. Na gedoe uiteindelijk een nieuwe gevonden maar was helaas de accu helemaal leeg op die P-plaats.
Zelf de riem erop gezet op de P-plaats en met een kabel weer gestart. Erna weer alles op orde en verder gereden.
Maar om één of andere reden gaat het gloeibougie lampje niet meer uit na de normale 4-5sec. Sterker nog, hij gaat helemaal niet meer uit totdat ik hem start.
Starten na een paar seconden "semi gloeien' gaat als vanouds goed. Ook als ie warm is gaat het lampje niet uit, maar starten blijft vlekkeloos.

Ik heb (op mn telefoon) als het e.e.a. zitten zoeken. Ik vermoed dat er toch iets van timing verkeerd is. Maar wat mij verwonderd is dat de aandrijfriem van de dynamo eigenlijk niets met timing te maken heeft. Klopt dat? :bonk

Iemand een idee wat het is?
Kan ik de accu even lostrekken en hiermee misschien de boel een 'harde reset' geven? Zou dat helpen?
Of moet ik toch de timing helemaal laten nalopen :groteogen

De gloeibougies zijn nog niet oud en voor de vervanging deed het lampje het zoals het hoort. De accu is 5maanden oud dus ook die moet een keer helemaal leeg lopen kunnen hebben.
Bijlagen
IMG_20190819_195628_510.jpg
Laatst gewijzigd door Timy op 22 aug 2019, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dantji
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:12
Locatie: Rotterdam

Re: Gloeibougies lampje gaat pas uit na starten (2.4 AAB)

Bericht door Dantji »

Misschien heeft je gloeirelais een optetter gehad?

Kijk ook even in DIT topic.
Geen VW meer :/
R'dam
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Gloeibougies lampje gaat pas uit na starten (2.4 AAB)

Bericht door Timy »

Thanks, ook even gelezen.
Heb (vooralsnog) geen last van moeilijk starten. Maar wel goed te weten dat dit traject zo goed uitgedacht en gepuzzeld is!

Vandaag nog even op de camping aan het rommelen geweest. Het relais eruit gehaald, contacten gecheckt/poetst, accu losgehaald en even zo laten staan. Het lampje gaat nu wel weer uit al vanouds! Misschien moest ie gewoon even wennen aan de nieuwe aandrijfriem :nuts

Morgen gaan we weer door. Even zien wat ie dan doet c.q. niet meer doet :driveT4
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Gloeibougies lampje gaat pas uit na starten (2.4 AAB)

Bericht door Timy »

Zo.. 10u rijden verder met koude en warme start. Alles lijkt weer perfect te werken!
:sjaal
Dantji
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:12
Locatie: Rotterdam

Re: Gloeibougies lampje gaat pas uit na starten (2.4 AAB)

Bericht door Dantji »

:yes
Geen VW meer :/
R'dam
Plaats reactie