Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 2.5 met vermogen verlies

vragen over de T4
Plaats reactie
RoelT4
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2019, 21:05

VW T4 2.5 met vermogen verlies

Bericht door RoelT4 »

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een T4 2.5ACV uit 1996. Deze ga ik ombouwen naar een camper :jumpklap
Helaas loopt de bus alleen niet helemaal lekker, namelijk er zit veel minder vermogen in dan andere T4's waarin ik heb gereden (ook een 2.5)
Na wat onderzoek op dit forum kwam ik erachter dat het de EGR kon zijn, en jahoor heel de EGR en inlaat zat vol met roet. En ook had de turbo helaas veel speling.
Dus wat heb ik gedaan:
- EGR Schoongemaakt
- EGR afgedopt en afgesloten
- Inlaat schoongemaakt
- Lmm schoongemaakt
- Turbo vervangen
- Vacuumslangen vervangen

Na deze opknapbeurt doet het busje het al een stuk beter maar helaas boven 100km/h heeft hij er nog veel moeite mee. Na het loshalen van lmm zit er ietsje meer pit in.
Hebben jullie nog ideeën waar het aan kan liggen en waar ik naar zal kunnen kijken?

Groet, Roel
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: VW T4 2.5 met vermogen verlies

Bericht door Peter73 »

Hoi Roel,

Brandstoffilter al eens vervangen?
Brandstofpomp dynamisch controleren en afstellen is ook een punt wat een hoop ellende voorkomt.
Laatst gewijzigd door Peter73 op 18 nov 2019, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T4 2.5 met vermogen verlies

Bericht door Multivan Generation »

RoelT4 schreef: 18 nov 2019, 11:51
... Na het loshalen van lmm zit er ietsje meer pit in.
Hebben jullie nog ideeën waar het aan kan liggen en waar ik naar zal kunnen kijken?

Groet, Roel
Ik zou in ieder geval de luchtmassameter vervangen.
En rijdend de bus loggen, zodat er actuele waarden bekeken kunnen worden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RoelT4
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2019, 21:05

Re: VW T4 2.5 met vermogen verlies

Bericht door RoelT4 »

Bedankt voor jullie reacties;

@Peter

Alle filters inclusief brandstoffilter zijn reeds vervangen. Ik zal binnenkort even de VAGCOM eraan hangen, hopen dat het werkt!

@Multivan Generation
Lmm wil ik zeker gaan vervangen, had er een besteld maar die had een andere aansluiting :muur
RoelT4
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2019, 21:05

Re: VW T4 2.5 met vermogen verlies

Bericht door RoelT4 »

Inmiddels ben ik bij de garage geweest om hem uit te lezen met een VAGCOM, hieruit bleek dat de temperatuursensor en de Lmm kapot waren.
Deze heb ik beide inmiddels vervangen maar helaas zonder resultaat (Behalve dat ik nu zie dat de motor warm is :nuts ).
Het vreemde is dus dat een nieuwe LMM 0 effect heeft, ook als ik hem loskoppel is er geen verschil. Waaraan kan dat liggen? Is er een manier om de bekabeling door te meten?
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: VW T4 2.5 met vermogen verlies

Bericht door Chewbacca »

Ik had een draadbreuk in de kabel naar de LMM... heeft de garage voor me opgelost, weet niet precies waar in het traject het probleem zat
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T4 2.5 met vermogen verlies

Bericht door Pascal-141 »

RoelT4 schreef: 26 nov 2019, 18:17 Inmiddels ben ik bij de garage geweest om hem uit te lezen met een VAGCOM, hieruit bleek dat de temperatuursensor en de Lmm kapot waren.
Deze heb ik beide inmiddels vervangen maar helaas zonder resultaat (Behalve dat ik nu zie dat de motor warm is :nuts ).
Het vreemde is dus dat een nieuwe LMM 0 effect heeft, ook als ik hem loskoppel is er geen verschil. Waaraan kan dat liggen? Is er een manier om de bekabeling door te meten?
Heb je misschien bezoek gehad van een marter onder de motorkap ?

Ik heb het sinds dit jaar al 4x gehad , en voordien never nooit last van gehad ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie