Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Lekstroom? Of kapotte accu?
Lekstroom? Of kapotte accu?
Goedeavond,
In onze T5GP 141pk 2013 heb ik, via kenteken, een nieuwe Exide accu gezet. 74Ah.
Deze is nu binnen een paar dagen leeg.
Ik heb de lekstroom gemeten. 0.25a.
Ik heb alle zekeringen eruitgehaald, geen verbruiker gevonden.
Nu meet ik een paar uur terug ook even de spanning: 12.9v maar nu al gezakt tot 12.3v...
Wie kan uit deze data wijs worden? Is 0.25a een acceptabele lekstroom? Wat kan ik nog doen/testen? Of is een nieuwe accu de meest logische stap :)
Alvast dank voor het meedenken ;)
In onze T5GP 141pk 2013 heb ik, via kenteken, een nieuwe Exide accu gezet. 74Ah.
Deze is nu binnen een paar dagen leeg.
Ik heb de lekstroom gemeten. 0.25a.
Ik heb alle zekeringen eruitgehaald, geen verbruiker gevonden.
Nu meet ik een paar uur terug ook even de spanning: 12.9v maar nu al gezakt tot 12.3v...
Wie kan uit deze data wijs worden? Is 0.25a een acceptabele lekstroom? Wat kan ik nog doen/testen? Of is een nieuwe accu de meest logische stap :)
Alvast dank voor het meedenken ;)
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Hi Melvin,
Dit is de standaard startaccu van een T5GP 180 met start/stop modus.
Groet Eurocook
Dit is de standaard startaccu van een T5GP 180 met start/stop modus.
Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
-
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Je hebt de lekstroom waarschijnlijk toch niet goed gemeten, want 0,25A is 6Ah per dag, in principe duurt het dan 12 dagen voordat de accu helemaal leeg is.
- Multivan Generation
- Berichten: 33851
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Heb je ook de zekeringen in de motorruimte er uit getrokken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Hallo Melvin,
0,25A is 250 mA. Dat is een grote lekstroom. Mijn Caddy heeft 5 mA ruststroom.
Misschien inderdaad meerdere zekeringen proberen. Ook de dynamo kan stroom lekken.
Als je er niet uit komt, kan ik je ook wel helpen. Ik ben vaak genoeg wel in Groningen te vinden.
0,25A is 250 mA. Dat is een grote lekstroom. Mijn Caddy heeft 5 mA ruststroom.
Misschien inderdaad meerdere zekeringen proberen. Ook de dynamo kan stroom lekken.
Als je er niet uit komt, kan ik je ook wel helpen. Ik ben vaak genoeg wel in Groningen te vinden.
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Dank allen voor de feedback.
Ik ga de zekeringen in de motorruimte checken. Daar wist ik nog niet van :)
Ik laat het weten. Ik ben wel benieuwd wat de lekstroom in een T5gp gemiddeld is. Niemand dit eerder eens gemeten?
Ik ga de zekeringen in de motorruimte checken. Daar wist ik nog niet van :)
Ik laat het weten. Ik ben wel benieuwd wat de lekstroom in een T5gp gemiddeld is. Niemand dit eerder eens gemeten?
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Mag Max 0.05a zijn in rust.
Dit betekend pas meten nadat de bus minimaal 15 minuten uit en OP SLOT staat. Dan gaat alles in busrust en kan je goed meten.
Heb je start/stop? Dan advies wel een agm accu te monteren en daarna inleren.
Dit betekend pas meten nadat de bus minimaal 15 minuten uit en OP SLOT staat. Dan gaat alles in busrust en kan je goed meten.
Heb je start/stop? Dan advies wel een agm accu te monteren en daarna inleren.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Dank. Ja, ik heb start-stop. Maar gebruik ik eigenlijk nooit. Zou dat uit kunnen maken? Een andere soort accu?
Ik heb inderdaad zo gemeten. Hij blijft na 2 minuten tot ca 1 uur op 0,25a hangen. Er zit wel een klasse 3-alarm op. Maar die zou ook nietzoveel mogen nemen. Ik ga nog de zekeringen in de motorruimte checken.
Ik heb inderdaad zo gemeten. Hij blijft na 2 minuten tot ca 1 uur op 0,25a hangen. Er zit wel een klasse 3-alarm op. Maar die zou ook nietzoveel mogen nemen. Ik ga nog de zekeringen in de motorruimte checken.
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Ik heb een verdacht!
Dank zij de tip van de zekeringskast in de motorruimte! Als ik de groene zekering er uit trek, vonkt hij, en valt de stroom terug van 0,23a naar 0,00a.
Het is (lastig lezen, maar ik denk) zekering nummer 4. Via T5-wiki wordt ik niet veel wijzer. Herkent iemand deze zekering?
Dank zij de tip van de zekeringskast in de motorruimte! Als ik de groene zekering er uit trek, vonkt hij, en valt de stroom terug van 0,23a naar 0,00a.
Het is (lastig lezen, maar ik denk) zekering nummer 4. Via T5-wiki wordt ik niet veel wijzer. Herkent iemand deze zekering?
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Heb je hier wat aan ?
[attachment=0]Screenshot_20191130-121207_
[attachment=0]Screenshot_20191130-121207_
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Dag. Bedankt voor de fotos.
Hier wordt ik helaas niet wijzer van? De iconen zeggen mij niets. Ik kan ook nergens een overzicht vinden va. De deze motorruimte zekeringenkast van een GP / 5.2 .
Wat ik wel zie is dat als de betreffende zekering eruit is, het display in de tacho uit is..
Hier wordt ik helaas niet wijzer van? De iconen zeggen mij niets. Ik kan ook nergens een overzicht vinden va. De deze motorruimte zekeringenkast van een GP / 5.2 .
Wat ik wel zie is dat als de betreffende zekering eruit is, het display in de tacho uit is..
- Multivan Generation
- Berichten: 33851
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
zekeringen overzicht van een T5-GP wat ik heb liggen
- Bijlagen
-
- Sicherungen SC T5-2 ab 2010.pdf
- (80.57 KiB) 137 keer gedownload
-
- Sicherungen SB T5-2 ab 2010.pdf
- (79.7 KiB) 120 keer gedownload
-
- Sicherungen SA Motorraum T5-2 ab 2010.pdf
- (58.04 KiB) 114 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 30 nov 2019, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33851
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
nog een paar
- Bijlagen
-
- Sicherungen SF T5-2 ab 2010.pdf
- (75.55 KiB) 125 keer gedownload
-
- Sicherungen SD T5-2 ab 2010.pdf
- (79.99 KiB) 116 keer gedownload
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Bedankt, daar was ik laatst ook op zoek naar..
- Multivan Generation
- Berichten: 33851
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Lekstroom? Of kapotte accu?
Het kan zijn dat het niet volledig is, dit is het overzicht van een Transporter en de zekeringen zijn ook afhankelijk van welke opties je in de bus hebt zitten.
Dit soort overzichten kun je specifiek voor jouw bus op VIN-nummer via Erwin online downloaden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...