Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RNS 315 problemen in Engeland

vragen over de T5
Plaats reactie
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

RNS 315 problemen in Engeland

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Na een update van mijn navigatiesysteem met een door de dealer in Sneek origineel geleverde SD kaart heb ik een heel vreemd probleem met mijn RNS 315. Zie hier onder een kopie van mijn mail naar de dealer. Heeft iemand dit ook al eens ervaren of is dit een nieuw iets?


Beste Rint,
Op 5 December jongstleden heb ik een navigatie update voor mijn transporter T5 bij jullie aangeschaft (jullie nummer V3AA051866AT, Sd w-eu v11). Op 13 December heb ik deze volgens de instructies geïnstalleerd op mijn RNS 315 systeem van mijn Transporter, net voor mijn werkbezoek aan Torquay in de UK (Engeland).
Tijdens de heenreis merkte ik dat de aanpassingen aan het wegennet rond Joure goed zijn verwerkt, maar bij Almere richting Utrecht, is de update niet up-to-date zal ik maar zeggen. Tot Calais waar ik met de boot naar de overkant moest werkte alles naar behoren wat de RNS 315 betreft.
Na in Dover te zijn aangekomen de weg vervolgd richting Torquay, maar na een aantal minuten viel de RNS 315 uit en startte opnieuw op. Om een lang verhaal kort te maken, dit heeft geduurd van 14 t/m 19 December in Engeland met een werkende RNS 315 tussen de 3 en 12 minuten. Dan totale uitval en opnieuw opstarten. Navigatie aan of uit of alleen radio maakte niets uit, steeds weer uitval en opstarten.
Na het afrijden van de ferry in Calais op de terug weg op 19 December om 18:00 werkte de RNS 315 normaal en zonder haperen tot nu toe.

Mijn Vragen:
Mag ik verwachten dat een wegennet aanpassing van September jongstleden verwerkt is in mijn navigatie update gekocht in December.
Wat gebeurt hier met het rijden in Engeland, een navigatie met Brexit ideeën?

Ik weet het ook niet, maar het is door mij niet zo bedoeld en zeker niet gewenst. Hebben jullie enig idee wat de oorzaak dan wel de oplossing zou kunnen zijn?
Graag een reactie.

Met vriendelijke groet,

Walter Daniels.
RadioAir
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 apr 2019, 16:16

Re: RNS 315 problemen in Engeland

Bericht door RadioAir »

Klopt, de V10 en V11 hebben problemen in GB. Enige optie, hoe stom ook, is daar rijden met V9. Een firmware update lost het probleem helaas niet op :(
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: RNS 315 problemen in Engeland

Bericht door Walda »

Dank voor je reactie. Dat is wel heel suf, ben benieuwd naar de reactie en oplossing van de dealer.

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: RNS 315 problemen in Engeland

Bericht door Walda »

De reactie van VW is dat er geen probleem hieromtrent bekent is. Zijn er misschien nog meer mensen met eenzelfde ervaring in Engeland?

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 515
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: RNS 315 problemen in Engeland

Bericht door moosev »

Hier bijvoorbeeld, 16 pagina's vol geschreven...:
https://www.gpspower.net/volkswagen-sea ... pdate.html
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: RNS 315 problemen in Engeland

Bericht door Walda »

Dank je wel, ik heb de link bekeken en doorgestuurd naar de dealer hier waar ik contact mee heb.

Walter
Plaats reactie