Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat is beter in de markt, handgesch. of automaat ?

vragen over de T5
ad
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 feb 2007, 18:41
Locatie: Tiel

Bericht door ad »

Jullie maken me het wel moeilijk, meer postive dingen over automaat nu.
Binnen 6 weken moet ik beslissen, voor het eind van het jaar moet hij worden besteld (winst boekjaar drukken !)javascript:emoticon(':klappen')javascript:emoticon(':knipoog')
geen gedoe.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

6 bak van de t5 rijdt geweldig. Nu een automaat, rijdt ook goed, het is ff wennen. Mijn klacht is dan ook vooral dat ie veel meer zuipt. In mijn geval (maar hij is nog nieuw, misschien wordt het nog beter) scheelt het zo'n 200 km op een tank!! Als ik dat had geweten was ik er niet voor gegaan, maar die afweging moet iedereen voor zichzelf maken. succes!!
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Als je voor rijcomfort gaat, is de automaat de beste keuze. Ga je voor economisch rijden, dan is de handgeschakelde 6-bak de beste optie. In dit laatste geval kun je de meerprijs van de automaat en de meerkosten voor het hogere brandstofverbruik sparen en eventueel uitgeven aan een navigatiesysteem of een standkachel :toppie :toppie :toppie
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Bericht door urla »

automaat vind ik persoonlijk veel prettiger rijden, vooral met die vele file's is automaat rijden geweldig!
had voorheen een toyota hi ace benzine ,en die was hopeloos met file rijden.
heb met t5 schakelen geen ervaring, maar het lijkt me onmogelijk dat die beter zou bevallen als die ik nu heb(174 pk automaat)
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Die Urla is een dame naar mijn hart!

:toppie :toppie

Automaat rules,ondanks de genoemde vermeende gebreken.

:lach :lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

@ Vaniac: is jouw ervaring ook dat het een goeie 200 km per tank scheelt met een handbak? want ik rij nu beduidend rustiger dan met de handbak, maar dan nog rij ik ruim 200km minder met een tank.....(zelfde motor, 130pk)
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Ik denk dat iedereen wel een automaat zou willen, kijk maar naar Amerika daar rijden alleen maar automaten, en zou je daar een hand bak willen, dan moet je daar nog meer voor betalen, maar diegene die hier een hand bak wil, zal dit alleen maar doen omdat hij wat goedkoper uit is, en omdat een eventuele reparatie hem/haar afschrikt, maar als het puur om het rijden gaat, dan is er niets beter dan een automaat.
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

Rotor schreef:Ik denk dat iedereen wel een automaat zou willen, kijk maar naar Amerika daar rijden alleen maar automaten, en zou je daar een hand bak willen, dan moet je daar nog meer voor betalen, maar diegene die hier een hand bak wil, zal dit alleen maar doen omdat hij wat goedkoper uit is, en omdat een eventuele reparatie hem/haar afschrikt, maar als het puur om het rijden gaat, dan is er niets beter dan een automaat.
everybody wants to be an american? Don't think so...
Ik heb een voor een handbak gekozen, maar niet omdat die goedkoper is. Akkoord, een automaak is comfortabeler, maar als het op rijden aan komt dan wil ik zelf beslissen welke versnelling wanneer! Zeker als we de goed geasfalteerde snelwegen verlaten en de bergpasjes opzoeken :jumpklap (om maar een voorbeeld te geven...)

Het is vooral een persoonlijke keuze, moest budget geen rol spelen en ik een multivan business kon bestellen, dan nog zou ik geen automaat nemen.
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Als je een automaat hebt gereden, en ik doe dat al 30 jaar, dan moet je ook weten dat je de automaat kan laten schakelen wanneer jij dat wilt, dus net zo vaak als jij dat wil....dat heeft dus te maken hoe je met het gaspedaal omgaat.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Het blijkt dus dat Rotor een verstokte automaatrijder is!
Dat is dus zijn persoonlijke voorkeur.
Mij zie je dus NOOIT weer in een VW automaat.
Het hoge brandstof verbruik en de problemen hebben mij voorgoed genezen!

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Maarten, wel eens gereden in een T5 automaat ?
Als ik in de bergen rijd, zeker met caravan, dan gebruik ik gewoon de manuele stand, met name bij afdalen !

Ga zo probleemloos over de St. Gotthardpas......
Laatst gewijzigd door Guus NLB op 24 nov 2007, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

heb al met een automaat gereden hoor, maar mijn voorkeur blijft toch handgeschakeld! Het enige wat mij zou kunnen interreseren is een DSG versnellingsbak, maar die bestaat spijtig genoeg niet voor de T5.
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Hoi

Wij hebben echt geen klachten over het verbruik van onze 174 pk tip6, We doen met een volle tank , toch wel een goede 800 km, Zelfs bij constante autostrade rijden bv als je op reis gaat kunnen we toch 900 km per tank halen.
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

kijk dat zijn berichten, ik dacht al dat het niet kon kloppen. met een 130pk ben ik blij als ik de 700 haal, en zoals gezegd rij ik momenteel erg rustig (inrijden en proberen verbruik omlaag te krijgen....) Misschien moet ik eens gaan kletsen in de garage...
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

1000 km of meer met handschakelbak en 130 pk (Globaal 900 - 1150 km). Lange afstand met 140 -150 km/h: 1000 km

Mag dus niet klagen

Groet EricP
Plaats reactie