Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Temp sensor inspuitpomp

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachman
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2019, 20:35
Locatie: Aan de kust in het westen

Temp sensor inspuitpomp

Bericht door beachman »

Goedemiddag wjw'ers,

Ik heb een storing aan de fuel sensor (G81) van mijn 2.5TDI AXG (111kw). Fout #17571 open or short to plus.
Vermoedelijk bedrading.
Nou heb ik al gekeken maar door de radiator/intercooler die in de weg zit kom je er moeilijk bij. Wil vh weekend de radiator in servicestand zetten voor verdere diagnose.
Als ik het goed heb loopt de bedrading naar de ECU. Heeft iemand een idee of plaatje hoe de kabel loopt ?
Rn is er iemand die wellicht weet waar een zwakke plek in de bedrading kan zitten, dan ga ik daar eerst checken.

Groetjes,
Martin
<2021: T4 California 2.5TDI 111kW 2001 / >2021: T5 California 2.0TDI 140pk 2010 :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Temp sensor inspuitpomp

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou de motorbeschermbak aan de onderzijde verwijderen,
dan kun je er veel gemakkelijker bij :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Temp sensor inspuitpomp

Bericht door Pascal-141 »

beachman schreef: 12 dec 2019, 16:49 Goedemiddag wjw'ers,

Ik heb een storing aan de fuel sensor (G81) van mijn 2.5TDI AXG (111kw). Fout #17571 open or short to plus.
Vermoedelijk bedrading.
Nou heb ik al gekeken maar door de radiator/intercooler die in de weg zit kom je er moeilijk bij. Wil vh weekend de radiator in servicestand zetten voor verdere diagnose.
Als ik het goed heb loopt de bedrading naar de ECU. Heeft iemand een idee of plaatje hoe de kabel loopt ?
Rn is er iemand die wellicht weet waar een zwakke plek in de bedrading kan zitten, dan ga ik daar eerst checken.

Groetjes,
Martin
Een caravelleneus heeft geen 'servicestand' , korte neus wel. :knipoog
De bekabeling loopt onder de inspuitpomp door enkele stekkers , check ook eens of die goed contact maken.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
beachman
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2019, 20:35
Locatie: Aan de kust in het westen

Re: Temp sensor inspuitpomp

Bericht door beachman »

Dank alvast, onderlangs maar eens kijken dan.
Ik hou jullie op de hoogte!
<2021: T4 California 2.5TDI 111kW 2001 / >2021: T5 California 2.0TDI 140pk 2010 :ikrij
Gebruikersavatar
beachman
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2019, 20:35
Locatie: Aan de kust in het westen

Re: Temp sensor inspuitpomp

Bericht door beachman »

Dag WjWrs

Het is opgelost, het was toch de temperatuur sensor in de pomp.
Ik had zelf alle bedrading gecontroleerd vanaf de ecu naar de pomp, daar zat het niet in.
Vervolgens naar Bosch CAR service Haarlem (Spaarnestad dieselservice) gebracht, deze heeft de sensor en pakking vh dekseltje vervangen. Prima service. Vervolgens kon de pomp op tijd. De timing stond niet goed 0,07 ipv 0,55. Deze eerst statisch en daarna dynamisch op tijd gezet.
We kunnen weer :ikrij

Groetjes Martin
<2021: T4 California 2.5TDI 111kW 2001 / >2021: T5 California 2.0TDI 140pk 2010 :ikrij
Plaats reactie