Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koppakking laten repareren?

vragen over de T4
Raanan
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 02:30

Re: koppakking laten repareren?

Bericht door Raanan »

Ik heb vandaag de motor eerst aangezet met de verwarming volledig aan en de koelsysteem reservoir dop open. Een tijdje laten lopen en steeds geknepen in de slangen en er kwamen steeds kleine luchtbelletjes naar boven. Ook tijdens gas geven kwamen er meer belletjes uit. Weten jullie of dat normaal is?
Raanan
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 02:30

Re: koppakking laten repareren?

Bericht door Raanan »

Weet iemand of kent iemand een garage die goed weten wat ze doen en onze t4 kunnen repareren? Misschien zelfs iemand uit deze forum?

Ik blijf maar rommelen en merk dat de meeste garage bedrijven maar wat proberen en niets oplossen.

Wie kan mij helpen aan een goed adresje? Liefst in de buurt van Almere :)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: koppakking laten repareren?

Bericht door Hanz »

Een paar mensen die het echt weten hebben al een paar keer aangegeven om de thermostaat er uit te halen en dan controleren wat er gebeurt. Ik lees van jouw kant alleen maar andere acties en vragen maar volgens mij moet je nu gewoon het advies van deze deskundige forumleden opvolgen. Dan weet je meer.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Raanan
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 02:30

Re: koppakking laten repareren?

Bericht door Raanan »

Je hebt helemaal gelijk Hanz,
Het is echter niet dat ik niet wil luisteren maar ik weet gewoon niet hoe ik dit moet doen en ben bang dat ik alleen maar meer sloop.

Zoals je kon lezen in mijn voorgaande berichten heb ik wel aan de garage gevraagd om de thermostaat eruit te laten halen zoals eerder geadviseerd is maar zij gaven weer aan dat de koelvloeistofsensor dan niet zou werken. Aangezien ik een leek ben ka

Vandaar mijn vraag maar een garage die er verstand van heeft.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: koppakking laten repareren?

Bericht door Hanz »

Misschien wel handig om even alles op een rijtje te zetten.
De thermostaat is in Duitsland vervangen. Toen was er een stevige klim in Spanje en werd de motor warmer dan normaal. Maar tijdens de rit naar Spanje toe blijkbaar geen probleem. Het is voor een 2.4 motor volgens mij niet uitzonderlijk dat hij bij hard werken wat oververhit raakt en geen reden om meteen aan te nemen dat de thermostaat niet werkt..
Er was een rammelgeluid maar dat bleek een losse schroef te zijn en had niets met thermostaat of temperatuur te maken.
Toch heeft de garage in Spanje de (Duitse) thermostaat vervangen en de temperatuursensor. Onduidelijk is waarom ze dit gedaan hebben maar daarna had je wel meteen problemen met de temperatuur van de motor.
Naar aanleiding van jouw antwoorden en beschrijving is Pascal van mening dat er waarschijnlijk geen sprake is van een kapotte koppakking. Als Pascal dat zegt kan je rustig aannemen dat dit klopt.
De lamellen bij de radiateur staan open, de ventilatoren draaien (ja toch?) en er is voldoende koelvloeistof. Daar moet je het dus ook niet zoeken.
Wat is er nu echt veranderd bij de reparatie in Spanje? De temperatuursensor!
Een ander forumlid heeft al opgemerkt dat de temperatuursensor misschien niet de juiste is voor de temperatuurmeter in je dashboard en dat daardoor een verkeerde temperatuur wordt getoond.
Dus eerst maar eens die sensor checken of dat wel de juiste is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie