Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

vragen over de T5
Plaats reactie
Papui
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 jun 2019, 21:55

Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door Papui »

Allen,

De stoelen van mijn transporter worden nogal regelmatig vuil door het werk dat ik doe. Zowel thuis als op het werk stap ik nogal met vuile kleren in mijn transporter.

Standaard is deze uitgerust met stoffen interieur en ondanks het vele poetsen zijn er toch al enkele hardnekkige vlekken op. Indien er dan een keer bezoek meegaat, of ik heb zelf propere kleren aan, stoort het me wel dat de stoelen zo vuil zijn.

Nu was ik op het internet op zoek naar een volledige stoelhoezen set om over mijn zetels te zetten. Zoals gewoonlijk beweert elke site, leverancier, ... om de perfecte pasvorm te hebben en dus de ideale set aan te bieden.

Zijn er weetjewellers onder jullie die een stoelhoezenset hebben aangekocht en daar zeer tevreden over zijn?

Liefst een set dat zo goed mogelijk aansluit zodat het zelfs bijna niet opvalt dat het maar hoezen zijn. (Waarschijnlijke een moeilijk gegeven maar ik heb echt geen idee hoe die hoezen eruit zien eenmaal gemonteerd)
Ik denk ook vooral aan een skai of lederen set, deze lijken me makkelijker schoon te maken en te houden doorheen de jaren.

Met vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 627
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door MarkV »

Die van Brandrup staan bekend als de beste kwaliteit en passing. Ook veruit de duurste, maar gaan jaren mee lees ik op de Duitse fora.

Ukatex maakt ook goed passende hoezen, veel goedkoper, ook in kunstleer. Geen Brandrup kwaliteit, maar voor het geld prima spul.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door Multivan Generation »

Deze levert ook mooi spul,
kijk maar eens naar de rest van zijn advertenties..
https://www.ebay.nl/itm/Replacement-OEM ... 2199802819
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Papui
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 jun 2019, 21:55

Re: Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door Papui »

Zit er verschil in de zetels van de multivan en de California? Dat zijn de enige 2 die ik kan aanvinken op de site van Brandrup.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door Beckontheroad »

--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
dgio
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 aug 2011, 11:14
Locatie: Ieper

Re: Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door dgio »

Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik heb zopas een origineel vw setje gekocht voor mijn caravelle, de mijne zijn ook niet meer net te krijgen door vuile kleren. Nu een origineel set gekocht bij deze:

https://www.2dehands.be/u/lederdirect-nl/37064433/
Papui
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 jun 2019, 21:55

Re: Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door Papui »

De link van multivan generation sprak me wel aan. Vooral de lederen setjes met het geruite rode stof van de golf GTI vindt ik wel knap.

Alles in totaal wel duurder dan ik had verwacht.

De transporter is niet uitgerust met stoelverwarming. Nu dacht ik eraan om een aftermarket aan te schaffen en de matten hiervan onder de overtrekhoezen te steken. Kan dat of is echt noodzakelijk dat de stoelen volledig ontdaan worden van hun fabrieksbekleding?
VWilco
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:27

Re: Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door VWilco »

Wij hebben voor onze California een set door carseatcover.nl laten maken Je kan zelf aangeven van welk materiaal en kleuren e.d. Kijk maar eens op hun website.
Pasvorm is echt perfect, en ziet er superstrak uit. Wij hebben kunstleer genomen omdat lichtgrijze stoffen bekleding niet heel praktisch is in een camper
Bijlagen
20191221_181614.jpg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door Snautzer »

Dat ziet er erg mooi uit.
Papui
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 jun 2019, 21:55

Re: Deftige stoelhoezen voor transporter/Caravelle 2013

Bericht door Papui »

Knappe hoezen! Het valt zelfs niet op dat er hoezen over de originele bekleding zitten.

Deze site geeft ook direct antwoord op de vraag over de stoelverwarming. Hun bieden ook sets aan om tussen de originele bekleding en de hoezen te plaatsen.
Plaats reactie