Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

laadvloer verven

vragen over de T4
Plaats reactie
NS88
Berichten: 223
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:15

laadvloer verven

Bericht door NS88 »

Heb wat gaatjes dichtgelast in de bodem van mijn t4. Dit waren gaatjes van parkers.

De kaal geschuurde deeltjes heb ik weer geprimerd met Owatrol CIP primer.

De originele lak ziet er verder nog prima uit!
Iemand tips wat voor lak ik het mee kan afwerken?

Ik heb bij een autolakken zaak bodenschutz meegekregen, echter heb ik daar geen fijn gevoel bij omdat dit puur tegen steenslag is op rubberbasis. Mijn gevoel zegt dat dit niet vochtwerend is (wat ik graag wil, gezien ik hem voor surf camper ga gebruiken en er allicht al eens ongewild wat vocht terecht kan komen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: laadvloer verven

Bericht door Snautzer »

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: laadvloer verven

Bericht door Multivan Generation »

Met een spuitbus 2K autolak in de juiste kleur en daar overheen een dikke rubberenmat leggen..
Boardvriendelijk, schoonmaak vriendelijk, en houdt geluid tegen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1160
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: laadvloer verven

Bericht door brugseb »

Bodenschutz? Dacht dat dit sowieso voor onder de bus is... Zou dit zelf nooit binnen gebruiken.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: laadvloer verven

Bericht door Multivan Generation »

brugseb schreef: 11 mei 2020, 13:57 Bodenschutz? Dacht dat dit sowieso voor onder de bus is... Zou dit zelf nooit binnen gebruiken.
Inderdaad is voor buiten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: laadvloer verven

Bericht door odorf »

Multivan Generation schreef: 11 mei 2020, 08:55 Met een spuitbus 2K autolak in de juiste kleur en daar overheen een dikke rubberenmat leggen..
Boardvriendelijk, schoonmaak vriendelijk, en houdt geluid tegen.
Bovenstaande lijkt me een duurzame oplossing.

Nog wat tips Voor als je met 2k lak aan de gang gaat;
Goed ontvetten en siliconenreiniger gebruiken. En alles goed opruwen met een ScotchBrite matje. Dat komt de hechting enorm ten goede.


Bedliner zou ook kunnen, maar zo’n laag is vaak vrij flexibel waardoor er onder die laag problemen kunnen ontstaan die zich pas (te) laat openbaren. En zie het dan maar weer kaal te maken.
Mocht je wél voor bedliner gaan. Ik kwam laatst dit tegen. https://www.valo.nl/contents/nl/p3315_H ... r-kit.html (geen binding mee)

Succes met kiezen :yes
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
NS88
Berichten: 223
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:15

Re: laadvloer verven

Bericht door NS88 »

Top bedankt voor de reacties allemaal!

Er komt armaflex en betonflex+pvc vloer in nog trouwens.

Keuze is nu tussen:

optie 1: 2K spuitbusjes
Optie 2: Brantho Korrux 3 in 1 wordt ook op diverse fora aangeraden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: laadvloer verven

Bericht door Multivan Generation »

Over die branto korrux moet je ook nog wat heen zetten. Is namelijk toch wat poreuzer.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: laadvloer verven

Bericht door odorf »

Aha, er komt nog wat over heen. :toppie

Belangrijk; Als je voor 2K kiest trouwens wel even van tevoren controleren of dit niet gaat reageren met de gebruikte menie.
Is de menie bijvoorbeeld op Alkyd-basis dan heeft 2K lak geen zin. De 2K lak laag zal de gehele Alkyd menie laag doen verschrompelen.

Ik denk dat je al die roestmiddeltjes kunt vergeten. Deze werken maar in zeer beperkte mate.
Zand (opgesloten tussen de vloer en carosserie) slijt door iedere verflaag heen, (zout) vocht doet de rest.

Je zou nog kunnen overwegen om de hele vloer in Mike Sanders Fett, of SikaGard Wax (dankjewel Peter :knipoog ) in te smeren.
Je moet het dan meer als een holle ruimte gaan zien. Mike Sanders Fett samen met Fertan schijnt ook prima met een kwast te smeren te zijn, zeggen ze. Zelf geen ervaring mee. Maar dan heb je een dikke zich zelf herstellende laag die niet snel door zal slijten. Blijft alleen plakkering, daarom moet je dat net voordat je de vloer plaatst pas doen.

Wat in mijn ogen de meeste aandacht moet gaan krijgen is het voorkomen dat zand en vocht onder de houten vloer en armaflex kan komen.

Ik zou bijvoorbeeld focussen op een goede aangesloten vinyllaag. En ook bij de deur/achterklepdorpel en instapbak met PU-kit of iets dergelijks een zo gesloten mogelijke verbinding te krijgen. Opstaande randen rondom, zoiets

En eigenlijk eens in de paar jaar de hele vloer er weer uit halen om te controleren wat er zich onder de vloer afspeelt. :nuts
Dus Armaflex op de houten laag vastzetten, en niet op de stalen vloer. dan kan dat geheel er nog eens uit.
(En als die stalen vloer in de wax of Fett staat kun je daar toch niet op plakken.)
Hoe wil je de vloer vastzetten? Weer schroeven? Dan zou ik RVS schroeven nemen, en de onderzijde van de schroeven (waar ze de bus weer uitkomen) ook inspuiten met iets van bescherming. Zo heb ik dat ook bij de schroeven van mijn vloer van mijn California gedaan, en dat zit nog steeds goed.

Maar dit zijn slechts mijn overwegingen ... Succes!
En houd ons op de hoogte. :toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
NS88
Berichten: 223
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:15

Re: laadvloer verven

Bericht door NS88 »

Top tips heren! bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Het plan is als volgt:

- Plekken waar owatrol cip primer zit, spuit ik over met de originele zilveren kleur (1k)
- hele bodemplaat in 2k transparante lak.
- hoeken en kieren zou ik evt nog extra mike sanders kunnen doen.
- Houten latten aan de bodem kitten om ruimte te creeeren tussen de betonplex en bodemplaat
- Armaflex inderdaad aan de houten bodem vastplakken zodat alles demontabel is.
- betonplex aan houten latten op de bodem bevestigen dmv schroeven. zodat de bodem mooi heel blijft.


Nu we het toch over holle ruimte vet hebben. De vorige eigenaar had dit godzijdank al gedaan in de wielkasten en deuren etc. Echter wil ik de deuren etc. bekleden met armaflex. Is er een manier om het oude holle ruimte vet op de plaatdelen weg te krijgen zodat er kans is dat de armaflex blijft zitten :nuts ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: laadvloer verven

Bericht door Multivan Generation »

Je gebruikt bison tix of zelfklevende armaflex. En dat kleeft gewoon goed. Die was hoef je dus niet te verwijderen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
NS88
Berichten: 223
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:15

Re: laadvloer verven

Bericht door NS88 »

Ik ben dus juist bang dat de zelfklevende laag niet gaat plakken op de plaatdelen waar vet op zit. Voornamelijk als de zon er op staat en het vet wat zacht wordt :vraagteken
Plaats reactie