Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multiriem vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
cas3018
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2018, 16:01

Multiriem vervangen

Bericht door cas3018 »

Dag iedereen,ik ben sinds kort in het bezit van een prachtige T4 2.5TDI AJT.
De vorige eigenaar heeft de distributie riem + waterpomp + spanrol en oliepompdichting laten vervangen net voor dat ik hem kocht omdat de waterpomp lekte. Nu is de multiriem en de injectiepomp riem niet vervangen. Deze zou ik graag ook vernieuwen zodat alles op hetzelfde onderhoudsinterval zit. Wat raden jullie aan om allemaal mee te vervangen (trillingsdemper, multiriemspanner,...)?
:driveT4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Multiriem vervangen

Bericht door Pascal-141 »

cas3018 schreef: 11 jun 2020, 11:16 Dag iedereen,ik ben sinds kort in het bezit van een prachtige T4 2.5TDI AJT.
De vorige eigenaar heeft de distributie riem + waterpomp + spanrol en oliepompdichting laten vervangen net voor dat ik hem kocht omdat de waterpomp lekte. Nu is de multiriem en de injectiepomp riem niet vervangen. Deze zou ik graag ook vernieuwen zodat alles op hetzelfde onderhoudsinterval zit. Wat raden jullie aan om allemaal mee te vervangen (trillingsdemper, multiriemspanner,...)?
:driveT4
Als je de pompriem zelf wil vervangen : heb je dan vcds en laptop ter beschikking om de timing correct af te stellen ? Het komt heel nauw ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
cas3018
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2018, 16:01

Re: Multiriem vervangen

Bericht door cas3018 »

Ik ben niet van plan dit zelf te vervangen maar bij het bij het komende grote onderhoud te laten doen. Ik wil weten wat ik best allemaal laat vervangen dat de garage niets vergeet of niet nodig acht en dat dit later op vakantie kapot gaat. :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multiriem vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Brandstofriem inclusief spanrol omlooprol en draadstift.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
cas3018
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 aug 2018, 16:01

Re: Multiriem vervangen

Bericht door cas3018 »

Wat er moet gebeuren bij de brandstofpomp lijkt mij duidelijk nu. Maar wat vervang je best bij de Multiriem? Alvast bedank!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Multiriem vervangen

Bericht door Pascal-141 »

cas3018 schreef: 14 jun 2020, 22:33 Wat er moet gebeuren bij de brandstofpomp lijkt mij duidelijk nu. Maar wat vervang je best bij de Multiriem? Alvast bedank!
Je vervangt de riem , en , indien het spanrolletje wat lawaai begint te maken , ook mee vervangen . (En als er veel speling zit op de spanner , of de spanner trekt niet genoeg meer aan de riem , ook mee vervangen ) Dit kun je voelen als je de oude riem eerst verwijderd .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie