Lees je even in op dit forum , met betrekking tot de 180pk versie problemen .T52009rep schreef: 26 aug 2020, 21:50 Yes, is van 13-11-2009.
Maar wacht ff, een heel blok kan toch niet naar de kl#te zijn bij 210k en normaal onderhoud?
Ik snap/begreep dat het niet het pareltje is van wat VW aan motor heeft geleverd voor de t5, maar onderblokrevisie (zoals het mij verkocht is) zou toch voldoende moeten zijn.
Turbo is al een keer vervangen bij de 180k door vorige eigenaar. Er gaat nu inderdaad een nieuwe distributieriem-set op, en natuurlijk nieuwe zuigerveren en nog wat onderdelen (die bij zulk onderhoud/revisie vanzelfsprekend zijn). Quote monteur: “jaja, hele onderblokrevisie inderdaad.
Dank voor jullie snelle reacties in ieder geval!!
De egr koeler was de hoofdoorzaak van alle olieverbruik ellende . Kort gezegd : In de egr koeler komen er kleine stukjes alu los , en die gaan dus in de motor mee rond , en dat zorgt voor overmatige motorslijtage .