Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vliegwiel vervangen of niet

vragen over de T5
Plaats reactie
VW-Noorwegen
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 okt 2019, 20:28

vliegwiel vervangen of niet

Bericht door VW-Noorwegen »

Een goede avond. ik had een vraag.
Mijn versnellingsbak maakte een vreemd geluid en ben ik naar de garage gegaan.
Daar vertelde ze mijn dat de koppeling vervangen moet worden, dat gaan ze nu doen.
Maar nu hoor ik van een collega dat het vliegwiel toch ook nogal wat problemen veroorzaken en het slim is om deze nu ook te vervangen.
Hij vertelde mij dat die zo ronde de 200.000 / 250.000 km meegaan en dat je dan problemen kan krijgen.
Is dit zo?
Gaan die gemiddeld maar 200.000 / 250.000 km mee?

Het betreft hier een:
Transporter
2011
Motor: 2,0 TDi 140hk , Diesel
CAAC
vierwielaandrijving.

Vergeet te zeggen dat de Transporter er al 210.000 km er op heeft zitten
Laatst gewijzigd door VW-Noorwegen op 12 jan 2021, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: vliegwiel vervangen of niet

Bericht door Angelo-anneveld »

Als hij nog niet vervangen is geweest, zou ik hem meteen vervangen.. ze gaan wel eerder stuk heb hier een nus met 223xxx op de teller en al 2x is het vliegwiel vervangen.
VW-Noorwegen
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 okt 2019, 20:28

Re: vliegwiel vervangen of niet

Bericht door VW-Noorwegen »

Angelo-anneveld schreef: 12 jan 2021, 20:05 Als hij nog niet vervangen is geweest, zou ik hem meteen vervangen.. ze gaan wel eerder stuk heb hier een nus met 223xxx op de teller en al 2x is het vliegwiel vervangen.

Al 2x vervangen? Dat is toch triest. Waar ligt dat dan aan? Is het een slechte constructie?
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: vliegwiel vervangen of niet

Bericht door Angelo-anneveld »

Ja waar het aan licht weet ik niet. VW-kwaal? Is eigenlijk al sinds de golf 2.0 van 2004 volgens mij.. en het is sport van 2 delig vliegwiel met rubber erin verwerkt dat de grote klappen ovvangt van de motor is mij verteld en dat rubber gaat slijten op den duur waardoor je speling krijgt en gaat klapperen. Je kan er heel lang mee doorrijden en kan eigenlijk weinig kapot gaan maar kan je uit ervaring vertellen dat ze echt gaan klapperen als je te lang wacht :) zelfs mensen bij de pomp spreken je dan aan😂“correct me if i’m wrong”
Plaats reactie