Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 trilt boven 50km/u

vragen over de T5
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3695
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 trilt boven 50km/u

Bericht door krekwakwol »

:muur :muur Je hebt gelijk Bob!

Toch zou ik zelf een nieuwe monteren.
Maar ik kan niet bij een ander in de portemonnee kijken.
Je kunt eens vragen/kijken wat een nieuwe kost en dan je keuze maken.
Maar bij autodoc via de mail of de chat via je chassisnummer het onderdeelnummer vragen. Anders heb je kans op een verkeerde.

En een tip voor iedereen die bij autodoc besteld:
Als je niet 100% zeker bent, de optie "veilig bestellen" aanvinken, dan kun je gratis retourneren binnen 200 dagen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Papui
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 jun 2019, 21:55

Re: T5 trilt boven 50km/u

Bericht door Papui »

Vandaag even feedback gevraagd welk onderdeel ik nodig heb voor de aandrijfas aan de bestuurderszijde te vervangen. Een as-stomp was bij mijn wagen aan de linkerkant niet van toepassing is mij verteld. Het enige wat ik nodig heb is het volgende onderdeel:

https://www.vdg-autoparts.nl/VDG156AL-Aandrijfas-LINKS

Dit advies heb ik bij VDG autoparts nagevraagd en het onderdeel is me aangeraden aan de hand van bouwjaar, type, motor, versnellingsbak en chassisnummer. Het zou dus 100% zeker de goede moeten zijn.
Papui
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 jun 2019, 21:55

Re: T5 trilt boven 50km/u

Bericht door Papui »

Gisteren de linker aandrijfas vervangen door het onderdeel dat ik bij vdg-autoparts heb besteld. Van de 3 lagers op de oude homokineet waren er 2 met serieuze slijtage.

De grootste trillingen zijn weg. Nu merk ik alleen nog een lichte trilling op in het stuur als ik vanuit stilstand vertrek of als ik in de lagere toerentallen rijd. Heb de aandrijfas zelf gestoken dus terug gaan naar de garage om te klagen gaat niet.

In het weekend nog naar eens onder de bus kijken en hopen dat ik iets eigenaardigs zie wat de trillingen kan veroorzaken. Aanvankelijk was ik aan de rechtse aandrijfas aan het denken maar hoeveel pech zou een mens kunnen hebben dat er ineens aan beide aandrijfassen een defect optreedt?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 trilt boven 50km/u

Bericht door Multivan Generation »

Lage toerentallen rijden is niet echt bevorderlijk voor je 2MV. Je kunt beter boven de 2000 rpm blijven rijden.

Een bus vind het nieuwe rijden meestal niet heel prettig.. Doe er je voordeel mee.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie