Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

standkachel raadsel - bougie

vragen over de T4
Plaats reactie
crowdsurferke
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2017, 21:44

standkachel raadsel - bougie

Bericht door crowdsurferke »

Ik heb een raar fenomeen voorgehad:

nieuwe 12 volt gloeibougie in eberspacher D2L gestoken en is na 1x op te starten al direct opgebrand en kapot.. (zelfs niet langdurig gebrand)

Type/merk: BERU 0102123203 (GH408)


Nochtans:
=> nieuwe temperature switch 100°C bovenop bougie-huis die de bougie uitschakeld;
=> dikkere + en - kabel aangelegd naar kachel (tot op printplaat in de kachel) ( om spanningsverlies te compenseren).

Het rare is vooral dat de kachel dus niet langdurig heeft gebrand.. de kachel starte slecht op en plots zag ik bij het opstarten de spanning niet meer zakken.. dat was dus de bougie die dus al doorgebrand was..


Heb ondertussen een nieuwe maar vrees dat die ook kapot zal gaan dan.. iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen?
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3239
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: standkachel raadsel - bougie

Bericht door J vd Pal »

Is het wel de juiste gloeibougie? Bij mij zit er een 0102 123 403 408 GSA in.

Als het juiste is dan kan ik alleen maar bedenken dat de aansturing vanaf de print niet goed is.

Oskar 725 hier op het forum is degene die je hiermee kan helpen, zie ook viewtopic.php?f=2&t=66354
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: standkachel raadsel - bougie

Bericht door Multivan Generation »

Ik dacht dat de gloeibougie voor een standkachel niet een 12V versie maar een 10V versie was..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
crowdsurferke
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2017, 21:44

Re: standkachel raadsel - bougie

Bericht door crowdsurferke »

volgens datasheet is het zeker een 12V..

Ik dacht ook aan te weinig luchtcirculatie, maar er kwam warmte uit de uitblaasmond dus moet goed zijn..
Plaats reactie