Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraag aan CHRISTOFFEL of iemand die raad weet

vragen over de T4
Plaats reactie
selina
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:37
Locatie: oudenbosch

vraag aan CHRISTOFFEL of iemand die raad weet

Bericht door selina »

[hoi cris

zat op het forum te lezen heb een vw caravelle 2.5 tdi uit 2003 die start problemen heeft alles is nagekeken maar ik las jou antwoord dat je al eens aan iemand hebt gegeven over een scheur in de aanzuigbuis zou dat bij mijn bus ook het geval kunnen zijn zal even vertellen wat hij doet smorgens heel slecht starten dachten gloeikaarsen maar nieuwe ingezet en nog het zelfde probleem weggebracht naar garage alles doorgemeten geen foutmeldingen nieuwe relais 109 geprobeerd nog niks brandstof filter nagekeken gloeiers nagemeten kijken of hij nog op tijd stond alles perfect inorde maar nu ga ik nadenken en kwam tot mijn herrinering dat voor er nieuwe gloeiers inkwamen dat hij het ineens weer 1 week deed bij mijn geheugen was er toen net getankt dus vroeg mijn eigen af of dat het dus ook een scheur in de aanzuigbuis kan zijn als ik hem nu vol gooi moet hij het dan wel doen want dit heb ik dus niet geprobeerd wat ik nu wel ga doen


groetjes selina
[/b]
Laatst gewijzigd door selina op 12 dec 2007, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
selina
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:37
Locatie: oudenbosch

diesel

Bericht door selina »

kan het ook zijn dat ik slechte diesel tank dat zij de garage tegen me dat ik ergens anders moest gaan tanken dat het ook aan de diesel kan liggen maar dat vind ik raar heb het wel met benzine auto's maar van diesel heb ik het eigenlijk nooit gehoord ik tank bij pico bello en bij think

selina
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Hoe lang moet je starten alvorens de motor daadwerkelijk aanslaat?
Hoe loopt de motor als die aangeslagen is?
Is het starten nog temperatuurs (buiten temp) afhankelijk?

Is er verschil in een koude of warme motor?

Zo even wat dingen die wel van belang zijn voor een juiste diagnose denk ik

René
selina
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:37
Locatie: oudenbosch

Bericht door selina »

het is alleen bij koude start draait mooi rond maar wil niet aanslaan draait goed rond naar een keer 4, 5,6 of wat slaat hij moeizaam aan flinke rookpluim licht daarna loopt hij perfect de rest van de dag doet hij het ook gewoon start dan wel
selina
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

En als het buiten kouder wordt, wordt dan het aanslaan moeilijker?

Is er gecontroleerd of de gloei bougies ook daadwerkelijk spanning krijgen?
Wat is de km stand en hoe is het met de service beurten?

René
selina
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:37
Locatie: oudenbosch

Bericht door selina »

als het kouder is gaat het wel iets slechter maar spanning is goed kmst 175.000 heeft zijn servise beurten gehad
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33851
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Is de aarding van de startmotor gecontroleerd?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Bericht door Christoffel »

Gloeisysteem controleren op werking, staat er inderdaad spanning op de gloeiers als je kontact aan zet en gaat starten.

Temperatuur sensor goed ? Geeft deze niet een te hoge waarde aan.

brandstof systeem goed, o-ringen op filter.

Alle stangen goed aangesloten en klemmen erop.

Eventueel met doorzichtige stang op tankvlotter naar leiding controleren of er lucht aangezogen wordt vanaf de tank, De scheur die ik gevonden had zat op een kunststof las.

Kijk tijdens het starten ook eens of je luchtbellen ziet in de doorzichtige leiding van het filter naar de brandstofpomp.

Pomptiming kan ook een oorzaak zijn van het slecht aanslaan bij kou.

Chris
jopie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:53
Locatie: Leeuwarden

Bericht door jopie »

Had ik ook. 's morgens heel moeilijk starten en de rest van de dag prima. Ik dacht ook nieuwe gloeipitten maar wat werkelijk, bij mij, de oorzaak was dat de timeing van de brandstofpomp helemaal verkeerd was. Deze is goed gezet en start weer als een tierelier.

SUC6
JOPIE
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Bericht door marcel 415 »

ik heb het ook gehad en bij mij was het de aanvoerbuis vanuit de tank,hij begon eerst bij een kwart tank al slecht te starten en daarna bij een half volle /lege tank.overdag deed ie het gewoon ,stond ie snachts stil langer dan 8 uur dan startte die niet.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Plaats reactie