Nu nog het kwarttarief voor de campers…….
en dat gaat er aan komen vrees ik, wij hebben hier met zijn tweetjes 3 rijdende auto's ter beschikking (en nog een 4e een kever zonder motorblok),
de t5 camper wordt gebruikt voor de dagjes weg, en de vakanties waarvoor deze bedoeld is.
de t6 werkbus voor het werk, en de caddy-life voor alle andere boodschappen/ritjes.
onze bus is dus in onze ogen een "volwaardige camper" bijna identiek aan een california met keukenblok/slaapdak, geheel goedgekeurd zoals het hoort.
nu zie ik genoeg "campers" rondrijden welke zeker niet gebruikt worden voor recreatieve doeleinden, dit is puur rijtuigen-belasting-ontduiken.
het zal er uiteindelijk wel op neer komen dat het kwart-tarief er ooit af gaat, als er niet gehandhaafd gaat worden op het juiste gebruik ervan.
hetzelfde als de gigantische stroom aan duitse mercedessen 190d 200d welke we jaren geleden hebben gehad;die lekker goedkoop en betrouwbaar waren die "wegenbelastingvrij" waren (dat ze vanaf dag1 in het buitenland hadden gereden, en aan de staatskas precies 0 hadden bijgedragen werd even niet aan gedacht) en hier zonder wegenbelasting te betalen lekker op diesel aan het rondtuffen waren.
maar zou zal het altijd blijven, er zullen altijd mensen zijn, die op deze manier "lekker goedkoop" op deze manier zichzelf verplaatsen, uiteindelijk ten koste van de recreanten waar het voor bedoeld is.
als mijn bus bouwjaar van 2012 was dan kon ik zelfs van aardappelkist een bank maken
wat betreft de keuring van de RDW: de rdw heeft niets met de belasting te maken,
deze regelen dat onze auto's veilig zijn voor gebruik op de weg, vandaar de apk keuringen en regelgeving.
en je kunt bij jezelf denken; originele gordelpunten? en originele goedgekeurde bank...lig niet zo te zeuren! als je zelf een campertje aan het bouwen bent, en je deze wilt omkeuren, om van dat lekkere goedkope kwart-tarief gebruik te maken.
de bedoeling is als je een frontale botsing zou maken, je levend uit de auto gehaald kan worden, en dat lukt niet met een zelfgeknutselde slaapbank in je nek. wellicht is dan is een originele fabrieks-camper wat meer in je straatje past, als je niet tegen gestelde "veiligheidseisen/inrichtings-eisen" kunt van een zelfbouwproject
maar dat is dan mijn mening:
groet otzie