Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Instrumentenpaneel meters dood, lampjes en klok werkend

vragen over de T4
Plaats reactie
Mrk_
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2021, 11:34

Instrumentenpaneel meters dood, lampjes en klok werkend

Bericht door Mrk_ »

Beste lezer,

Helaas lees ik her en der over instrumentenpaneelproblemen. Nu ben ik ook iemand met een probleem in dit onderdeel. In mijn geval zit er geen beweging meer in de naalden. Twee maanden geleden op de snelweg vanuit de Ardennen naar huis bleef op een zeker moment alles hangen, dus met 120KM/u voor het stoplicht staan wachten en ik hoef ook nooit meer te tanken..! Gelukkig doet de totale kilometerstand het nog wel en de dagteller ook, net zoals alle verklikkers; er is dus wel connectie.
Wie heeft de tip der tippen en kan mij wijzen in de goede richting? Ik heb al eens het hele apparaat uitgebouwd, maar kreeg de printplaat niet zichtbaar, omdat de twee schalen niet los wilden komen van elkaar. Het verlichtingscircuit zit schijnbaar vastgenageld aan de printplaat..?!

Ik duim...

Als er iemand is die een instrumentenpaneel heeft liggen houd ik mij aanbevolen!
Gebruikersavatar
RobinDijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 26 mar 2021, 19:55

Re: Instrumentenpaneel meters dood, lampjes en klok werkend

Bericht door RobinDijk »

Hoi,

Ik heb hetzelfde met mijn teller. Het zit m in de condensator van binnenin. Als het goed is zijn de tellers links en rechts los te krijgen door middel van draaien. Hierbij een link hoe en wat; https://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument . Een tijdje terug had ik het laten doen maar volgens mij niet goed gedaan dus nu laat ik het doen door Schaap en bron in Joure aangezien die er wel verstand van hebben😁 Hopelijk helpt de link :toppie

Groetjes
Robin Dijk
Tom_Marloes
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jan 2017, 08:56

Re: Instrumentenpaneel meters dood, lampjes en klok werkend

Bericht door Tom_Marloes »

Kijk even op tachowelt.de Wij hadden een jaar geleden ook uitval van meters en na hem een keer gedemonteerd te hebben, er een avond heel aandachtig naar heb zitten kijken, terug gemonteerd en een week later kwam er een rookpluim uit het dashboard. Tachowelt levert snel en je kan je oude inleveren voor een fikse prijsverlaging. Echt een aanrader
VW T4 1998 2,4 diesel ofwel "Torretje"
Plaats reactie