Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Richtingaanwijzer klikt soms snel en doet 't dan niet

vragen over de T4
Plaats reactie
timo
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 apr 2017, 18:00

Richtingaanwijzer klikt soms snel en doet 't dan niet

Bericht door timo »

Mijn richtingaanwijzer begint snel te klikken af en toe en dan doen de lampjes het niet. Als ik m'n stuur weer iets draai doet hij het weer normaal

Weet iemand of dit op een of andere manier te maken is?

Ik heb de cruisecontrol unit, en die kost tegenwoordig 350 euri...
Gebruikersavatar
peerke56
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2019, 17:17
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: Richtingaanwijzer klikt soms snel en doet 't dan niet

Bericht door peerke56 »

Probeer eens een ander relais was bij mij ook de oorzaak van slecht of niet knipperen.
:peace Mvg Peerke :werkaanT4 T4 2.5 1996 340,000
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: Richtingaanwijzer klikt soms snel en doet 't dan niet

Bericht door RRider »

Hallo Timo,

dit heb ik vorig jaar weten op te lossen. Je moet eerst zeker weten dat het aan de hendel ligt. Dat lijkt het geval, want het probleem lijkt te reageren wanneer je aan het stuur draait.

Je stuurkolomschakelaar (linker gedeelte) bestaat uit twee delen: Het ronde gedeelte die om de stuurkolom gaat, waar de 'printplaat' en stekkeraansluiting zitten. Dit is de daadwerkelijke schakelaar.
Daarop geklikt zit de 'stengel'. Heb je cruisecontrol, dan loopt het kabelboompje hiervan buiten het eerste gedeelte om.
Wat je doet:
Je koopt een tweedehandse originele knipperlichtschakelaar (of je haalt je originele schakelaar zonder cruisecontrol uit de schuur). Eerst controleren of deze het goed doet. Vervolgens demonteer je hiervan de stengel. Goed opletten waar en hoe de kleine onderdeeltjes zitten (plasticje, veertje). Als je je vertrouwen nog niet verloren bent, kun je de cruisecontrol-schakelaar demonteren. De stengel zet je dan terug op de werkende knipperlichtschakelaar.

Dit kan ik ook voor je doen, dan zou je me een PB moeten sturen.
timo
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 apr 2017, 18:00

Re: Richtingaanwijzer klikt soms snel en doet 't dan niet

Bericht door timo »

Hey Rrider, waanzinnig bedankt. Ik ga dit even proberen en kom er wel uit. Scoor wel een nieuwe richting aanwijzer op internet en dan ga ik wat sleutelen.

Dank
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: Richtingaanwijzer klikt soms snel en doet 't dan niet

Bericht door RRider »

Zorg ervoor dat het een originele knipperlichtschakelaar is, een nieuwe aftermarket-imitatie zal waarschijnlijk niet passen in combinatie met de stengel.
Plaats reactie