Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

vragen over de T4
Plaats reactie
Annemieke
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2023, 12:08

Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Annemieke »

Voor de verzekering is het een noodzaak om onze T4 uit 1995 te voorzien van een goedgekeurd slot, Bearlock of Construct.
Iemand ervaring met goede en te betaalbare inbouw hiervan in de omgeving Groningen Drenthe ???
We willen nog geen einden rijden, moet nog veel aan gebeuren namelijk.....

Alvast bedankt voor tips !!

Annemieke
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Hella »

Bearlock hanteert voor zijn dealers uniforme tarieven voor slot + inbouw.
Alleen erkende Bearlock dealers mogen het slot inbouwen. Je krijgt dan 3 sleutels + een card voor een sleutel bij de maken als je er een bent verloren. Zonder card geen nieuwe sleutel! Bij diefstal zal de verzekering altijd om de 3 originele sleutels vragen.
Heb je die niet (meer) dan is er geen dekking voor diefstal.
Niet goedkoop (iets van 650 voor een versnellingsbakslot en 750 voor een automaat bak), maar eventueel ongure types laten een camper voorzien van Bearlock (of Construct) graag staan.
Er bestaat ook een aan huis service bij Bearlock. Voor hetzelfde bedrag.
Je kunt daarbij dag / tijdstip zelf kiezen. Komen ze het slot bij je aan huis inbouwen :yes
Even googlelen op Bearlock.
Kazper
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2023, 10:44

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Kazper »

Hella schreef: 30 mei 2023, 15:21 Bearlock hanteert voor zijn dealers uniforme tarieven voor slot + inbouw.
Dat las ik ook overal, maar toen ik vorig jaar op zoek ging naar een bedrijf waren de tarieven toch verschillend. Scheelde soms toch 50 euro.
Ik heb zelf goede ervaring gehad met Poptop, ondanks dat ik mijn camper daar niet had gekocht. Helaas niet echt dicht bij.

Wat ik aanraad is even op de site van Bearlock te kijken welke bedrijven in de buurt zitten, en ze dan op te bellen voor de prijs.
Laatst gewijzigd door Kazper op 30 mei 2023, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4870
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Hanz »

Dit is wat Bearlock op de eigen site vermeldt:
Als importeur hanteren we altijd een adviesprijs en deze is exclusief inbouw. De definitieve (eind)prijs inclusief inbouw(uren) wordt zelf door de dealer uiteindelijk bepaald. Afgezien enkele uitzonderingen is de adviesprijs voor de meeste versnellingsbaksloten met Excellent uitvoering €449,- (€371,08 ex. BTW) en voor meeste de stuurassloten + Excellent uitvoering €473,- (€390,93 ex. BTW). Daar bovenop komen de arbeidsuren voor de montage. Door de bank genomen vergt inbouw 1,5 à 2,5 uur montage tijd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Beckontheroad »

Hanz schreef: 30 mei 2023, 17:01 Dit is wat Bearlock op de eigen site vermeldt:
Als importeur hanteren we altijd een adviesprijs en deze is exclusief inbouw. De definitieve (eind)prijs inclusief inbouw(uren) wordt zelf door de dealer uiteindelijk bepaald. Afgezien enkele uitzonderingen is de adviesprijs voor de meeste versnellingsbaksloten met Excellent uitvoering €449,- (€371,08 ex. BTW) en voor meeste de stuurassloten + Excellent uitvoering €473,- (€390,93 ex. BTW). Daar bovenop komen de arbeidsuren voor de montage. Door de bank genomen vergt inbouw 1,5 à 2,5 uur montage tijd.
Moeten ze wel, je mag nl geen prijsafspraken maken...of dat niet gebeurt is wat anders natuurlijk
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 912
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door SyncRoon »

Gelukkig kunnen we als hollander niet om €50 prijsverschil heen maar rijden daarvoor wel €50 brandstof op en een halve dag of meer aan tijd naar de goedkoopste.....
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3755
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door krekwakwol »

Ja, en daarmee ondersteun je niet je eigen regio.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Erik450 »

Ja als je de uren rekend en de brandstof, dan beter 50 euro meer bij de garage in het dorp.
Ik heb vandaag nog geïnformeerd naar een taxatie voor mijn bus.
150 euro als ik naar Hilversum rijd vanaf Zutphen, en 250 euro als hij hier moet komen.
Ik laat hem lekker hier komen, dat scheelt mij drie uur rijden, geen kans op schade, en ik kan gelijk weer aan het werk.
Soms is meer betalen goedkoper.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Mickel Moen »

JWG in Grootegast heeft de bearlock toentertijd bij mij ingebouwd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Annemieke
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2023, 12:08

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Annemieke »

Hella schreef: 30 mei 2023, 15:21 Bearlock hanteert voor zijn dealers uniforme tarieven voor slot + inbouw.
Alleen erkende Bearlock dealers mogen het slot inbouwen. Je krijgt dan 3 sleutels + een card voor een sleutel bij de maken als je er een bent verloren. Zonder card geen nieuwe sleutel! Bij diefstal zal de verzekering altijd om de 3 originele sleutels vragen.
Heb je die niet (meer) dan is er geen dekking voor diefstal.
Niet goedkoop (iets van 650 voor een versnellingsbakslot en 750 voor een automaat bak), maar eventueel ongure types laten een camper voorzien van Bearlock (of Construct) graag staan.
Er bestaat ook een aan huis service bij Bearlock. Voor hetzelfde bedrag.
Je kunt daarbij dag / tijdstip zelf kiezen. Komen ze het slot bij je aan huis inbouwen :yes
Even googlelen op Bearlock.
Heb een offerte binnen voor inbouwen van een Bearlock van een garage uit Sappemeer (Emmen Century doet het niet meer) een kleine 840 euro. :huilen
Construct reageerde ook op mijn mail en gaf aan dat de T4 geen optie heeft voor een Construct slot want de bodem is te zwak. Vanaf de T5 doen ze dat.

We hebben dus weinig keuze als we hem verzekerd willen hebben tegen diefstal....
Annemieke
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2023, 12:08

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Annemieke »

En thuis inbouw van een een Bearlock in een T4 doen ze niet...kan alleen op de inbouwlokatie.

Annemieke
Annemieke
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2023, 12:08

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Annemieke »

Allen bedankt voor de reacties en info over de genoemde sloten.
Het is nogal een uitgave, maar ja..je wilt hem ook niet kwijt zijn als je terugkomt van een wandeling.....

Thanks. :ikrij
Annemieke :jumpklap
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Bearlock of Construct slot inbouwen omgeving Groningen/Drenthe ?

Bericht door Hella »

Annemieke schreef: 02 jun 2023, 21:50 En thuis inbouw van een een Bearlock in een T4 doen ze niet...kan alleen op de inbouwlokatie.

Annemieke
Nou da's raar, een vriend van mij heeft afgelopen maart nog een bearlock bij hem thuis laten inbouwen!
Stond volgens mij opo de bearlock site ook aangegeven dat dat tot de mogelijkheden behoorde.

En gisteren op het journaal dat er dit jaar al zoveel meer campers zijn gestolen dan de afgelopen jaren. Die verdwijnen veelal spoorloos.
Er was het verhaal van een echtpaar dat lang voor de camper had gespaard er dit weekeinde voor 5 weken mee naar Scandinavie wilde, maar waarvan de camper vanaf de parkeerplaats naast het huis die morgen was gestolen.
Daarom heb ik mijn campers altijd all risk verzekerd gehad en ja aan die voorwaarden zat dan ook altijd de eis van een Bearlock of Construct versnellingsbakslot vast. Inbouw kost een paar cent maar staat in geen verhouding tot de waarde van de camper en het vakantieplezier.
Plaats reactie