Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fiamma fietsendrager uitbreiden

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Fiamma fietsendrager uitbreiden

Bericht door Ali_Blabla »

Hallo,

Ik wil een extra rail voor een kinderfiets op mijn Fiamma Bike-rack. Op zich moet dat mogelijk zijn, maar het valt me op dat mijn model qua vorm afwijkt van wat ik veelal zie; ik mis extra poten aan de zijkant.
De extra gaatjes waar de rail in zou moeten zitten er wel op.
Weet iemand of dit wellicht een model is voor Max 2 fietsen of zoiets, of dat ik ook hier gerust een extra rail op kan zetten?
Die extra poten lijken me meer draagkracht te kunnen geven.
Bijlagen
IMG_7900.jpeg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fiamma fietsendrager uitbreiden

Bericht door Hanz »

Als de gaten er al inzitten dan zal er een derde goot op kunnen. Maar als ik de foto bekijk denk ik dat de goten wel erg dicht bij elkaar komen. Kan daar nog wel een fiets tussen?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Fiamma fietsendrager uitbreiden

Bericht door Ali_Blabla »

Dat vroeg ik mij ook af, lijkt me wel heel dicht bij elkaar allemaal. Toch hoort het zo kennelijk getuige dit plaatje van een 4-fietsen variant van Fiamma.
Ik ga straks nog even op zoek naar een max load sticker die erop zou horen te zitten. Ik denk dat ik de gok neem, gaat om een kinderfiets extra.
Hou je op de hoogte!
Bijlagen
IMG_7902.jpeg
IMG_7902.jpeg (23.01 KiB) 233 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Fiamma fietsendrager uitbreiden

Bericht door Ali_Blabla »

Er zit dus ergens een stickertje verstopt en die zegt dat er daadwerkelijk een derde rail tussen kan. Geen vierde erbij.
Heb zonet de onderdelen besteld en dan gaan we maar eens puzzelen!
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Fiamma fietsendrager uitbreiden

Bericht door Freestyle »

Yep, je kan jou drager gewoon uitbreiden naar 3 goten. Ik heb dezelfde drager en ik heb hem zelfs uitgebreid naar 4. Dan moet je het horizontale frame deel 1 gaatje uitschuiven om extra ruimte te krijgen. De max. Load is 60kg, dus max. 15kg per fiets. Wij hebben onze fietsen daar op uitgezocht. Ja, de goten staan redelijk kort op elkaar maar mij is het met wat puzzelen tot nu toe altijd gelukt om alle fietsen erop te krijgen (2 volwassen en 2 grote kinderfietsen). Zo rijden we al zeker 4 jaar rond en nog nooit problemen gehad (wel extra vastzetten met spanbanden).
Bijlagen
IMG_20220802_193229329_HDR.jpg
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Fiamma fietsendrager uitbreiden

Bericht door Hanz »

Ik heb het bij mijn Votex fietsendrager nagemeten en daar zitten de vier goten 16 cm uit elkaar, hart op hart gemeten. Ik moet de fietsen wel om en om zetten omdat anders de sturen elkaar in de weg zitten, maar dat hangt natuurlijk ook af van de fietsen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Fiamma fietsendrager uitbreiden

Bericht door Ali_Blabla »

Vandaag de rail binnen gekregen en meteen in gebruik genomen. Werkt verbazingwekkend goed, had ik niet verwacht.
De bike-block pro D2 die ik had meebesteld om de 3e fiets mee vast te zetten komt later binnen, voor nu met sjorbandje gedaan.
Bijlagen
IMG_7928.jpeg
Plaats reactie