Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 caravan combinatie

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
T4uithetoosten
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 jun 2022, 12:38

T4 caravan combinatie

Bericht door T4uithetoosten »

Goedemorgen,

Inmiddels heb ik mijn eigen T4 2.5 TDI verkocht en afgelopen weekje met een Pössl busje rondgetrokken om te ervaren hoe dat is (ook met slaaphefdak) met 2 kleine kinderen.

Het beviel goed, maar ik mis toch ook wel het alledaagse gemak van de T4. De prijzen van deze Possls slaan echt nergens op als je het mij vraagt...en een grote camper kopen alleen voor een paar vakanties is ook zonde van het geld in mijn optiek (omdat hij 10 maanden per jaar stil staat)

Daarom zit ik denken aan een combi california T4 voor alledaags gebruik en korte tripjes en een caravan voor de wat langere vakantie. Best of both worlds idee. Reden is dat ik een elektrische auto heb en de actieradius voor trekken echt zeer beperkt is (limburg zou al 3 keer laden zijn..).

Nu is mijn vraag. Wat is jullie ervaring met de 5 cylinder T4 (102pk) als trekauto. Zou deze in staat zijn een redelijke caravan te kunnen trekken?

Hoor het graag even als iemand idee of ervaring heeft.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 caravan combinatie

Bericht door Multivan Generation »

Deze meneer biedt een mooie aan:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=70655

Trekken van caravan is geen probleem

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
T4uithetoosten
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 jun 2022, 12:38

Re: T4 caravan combinatie

Bericht door T4uithetoosten »

dank voor de informatie!
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 668
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: T4 caravan combinatie

Bericht door Jan anno NU »

De prijzen van deze Possls slaan echt nergens op als je het mij vraagt
Dat geldt toch ook voor een oude T4 california als je het mij vraagt.
En onderdelen voor zo,n oud T4 busje is inmiddels ook problematisch is mijn ervaring.

Dan kan je beter een echte " combi " (personenbus) kopen als daily driver voor je kids en zo , en voor de vakantie haak je er een caravan aan.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4825
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 caravan combinatie

Bericht door Hanz »

T4uithetoosten schreef: 02 aug 2023, 09:33 Nu is mijn vraag. Wat is jullie ervaring met de 5 cylinder T4 (102pk) als trekauto. Zou deze in staat zijn een redelijke caravan te kunnen trekken?
Ik heb met caravans geen ervaring maar wel diverse keren een aanhangwagen getrokken, en die waren ruim boven de 1000 kilo. Zelfs voor mijn California die zelf al behoorlijk zwaar is was dat geen probleem. Alleen je brandstofverbruik gaat aardig omhoog
Waar ik normaal 1:12,5 rijd ging dit al snel naar 1:10.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie