Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag over spiegel (L) installeren

vragen over de T4
Plaats reactie
rjr123
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2024, 14:17

Vraag over spiegel (L) installeren

Bericht door rjr123 »

Hallo allemaal. Wij hebben de 1999 T4 Carthago "Puffin" geadopteerd van mijn ouders.
Afgelopen jaar heb ik het glas van de buitenspiegel links vervangen door een bolle spiegel met dodehoekdeel.
Oude spiegelglas eruit (zat vrij los), nieuwe erin ('pop') en voilá. Dacht ik.
Vandaag ben ik de camper aan het klaarmaken voor een trip, en bij het wassen merk ik dat het glas loszit. Wat blijkt: het plastic is afgebroken en hij blijft daarmee niet meer op de 'kogel' zitten.
Heb ik iets verkeerd gedaan bij de installatie of heb ik gewoon een maandagmorgen spiegel gekocht afgelopen jaar?

Bedankt

Rj
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Vraag over spiegel (L) installeren

Bericht door Timy »

Mijn ervaring met beide kanten is inderdaad niet anders dan 'pop' erin.

Die plasticjes zijn alleen wel erg fragiel. Dus als het ietsje scheef ging beschadig je al snel weer wat. Of het was gewoon een maandagmorgen model :groteogen
mrcpstl
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 apr 2023, 20:33
Locatie: Den Haag - Delft

Re: Vraag over spiegel (L) installeren

Bericht door mrcpstl »

Ik heb vorige jaar mijn spiegelglas links vervangen. Dat ging oke. Klik erin. Maar vond het best uitdagend dat daarbij geen pielletjes te slopen. Spiegel zit goed vast nu.

Tijdens onze vakantie merkte ik echter dat de spiegel rechts wat los zat. Dit had niet met de bevestiging van het spiegelglas te maken maar met speling in het stelmechanisme. Let dus goed op waar de speling vandaan komt. Misschien is je stelmechanisme lam en is bij het uithalen het plastic van je spiegelglas gebroken?

Misschien is warm monteren ook een tip? Ff de fohn erover of half uurtje in de volle zon en dan klikt ie er misschien soepeler in. Geen idee.
Westfalia California Coach '94 1.9TD ABL
rjr123
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2024, 14:17

Re: Vraag over spiegel (L) installeren

Bericht door rjr123 »

Bedankt voor de tips mensen! Nieuw glas is besteld en we gaan het zien. De spiegels zijn niet van binnenuitverstelbaat dus ik geloof niet dat er een stelmechanisme is waar speling in zou kunnen zitten.
Goede tip over het verwarmen - neem ik mee!
rjr123
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2024, 14:17

Re: Vraag over spiegel (L) installeren

Bericht door rjr123 »

Nou - dat was geen succes... Nieuwe spiegel heeft het al na 1 dag begeven.
Gelukkig had ik er twee besteld in de hoop er één op tijd te krijgen. We gaan zien hoe nummer twee het doet de komende dagen :-(

Als iemand iets bijzonders ziet aan de bijgevoegde foro's hou ik me warm aanbevolen.
Bijlagen
IMG_1837.jpeg
IMG_1835.jpeg
IMG_1834.jpeg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4824
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vraag over spiegel (L) installeren

Bericht door Hanz »

Misschien vind je hier nog tips voor een correcte montage https://t4-wiki.de/wiki/Au%C3%9Fenspieg ... le_Spiegel
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
rjr123
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2024, 14:17

Re: Vraag over spiegel (L) installeren

Bericht door rjr123 »

Bedankt! Spiegel #3 blijft tot noch toe zitten. Nu in Zuid-Frankrijk, hopen dat dat zo blijft. Voor alle zekerheid de oude (vlakke) spiegel ook bij ons - en een rol ducktape...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4824
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vraag over spiegel (L) installeren

Bericht door Hanz »

Heel goed, nooit op pad zonder ducttape en tiewraps. Fijne vakantie nog.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie