Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zegt hallo!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Nietsnut
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2024, 10:49
Locatie: Zwolle

zegt hallo!

Bericht door Nietsnut »

Beste camperbouwers,

vorig jaar ben ik met ons gezin in een Toyota high roof buscamper op vakantie geweest en dit jaar huren wij een Mercedes integraalcamper om te kijken wat het beste bij ons past, al denk ik dat de afmeting van de Toyota handiger zijn ivm parkeren op stealth plaatsen. Na de aanstaande vakantie beslissen we of we een camper willen bouwen -kant en klaar kopen vinden wij te duur- en heb me daarom ingeschreven op dit forum.

'Wij' zijn een gezin met twee kinderen in de jonge tienerjaren en onze vakantievoorkeur gaat uit naar het leven buiten de steden in de natuur, wij slapen ook het liefst ergens alleen in het bos, veld of ergens waar het lekker rustig is. BBQ aan en daarna tukken en door de zingende vogeltjes weer gewekt worden :)

Ik zie veel inspiratie op camperbouwgebied en zal alle zelfbouwdraadjes goed observeren om te zien wat handig is.

Is er overigens een overzicht van veelgebruikte methoden voor de camperbouw, dus techniek, inrichting, zeg een soort 'best practice' van camper voor 4 slapers?

En hoe kan je een camper zo inrichten dat je er comfortabel tijdens de winter kunt overnachten, ik zou in plaats van een slaapplek in een appartement ook in de camper kunnen slapen met wintersport. In dit geval ben ik alleen met mijn zoon op pad, de dames houden niet van sneeuw.

Hopelijk geeft dit een beeld van wie ik ben en wat mijn reden voor aanmelding was.
Nog niet in bezit van een camper; in overweging om er zelf eentje te (laten) bouwen.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3691
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: zegt hallo!

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier, ik denk dat je voor 4 slaapplaatsen, beneden een opklapbank en een slaaphefdak nodig hebt, maar daar zijn al veel voorbeelden van, kijk ook eens op site's van camperbouwers en bij camper en projecten op het forum.
Ook afhankelijk wat je verdere eisen zijn qua inriching, maar ook de eisen van de RDW en de belastingdienst in het oog houden.

Zelf hebben we in onze T5 LWB beneden een vast bed en kunnen met een nog in te bouwen bedplank, nog een bed boven in het slaaphefdak maken.
Maar aangezien we maar 2 zitplaatsen hebben, is dit voor ons niet interessant.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Nietsnut
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2024, 10:49
Locatie: Zwolle

Re: zegt hallo!

Bericht door Nietsnut »

Hallo Arnold,

dank je voor je input. Inmiddels heb ik al eea gelezen en met Generation Multivan contact gezocht mbt inbouw.

Ik zal in het T6 board mijn vragen verder stellen omdat de vragen over een camper gaan en niet over wie ik ben, ik neem jouw feedback daarin mee.
Nog niet in bezit van een camper; in overweging om er zelf eentje te (laten) bouwen.
Plaats reactie