Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dashboard uitsparing pookhoes

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Remstarr »

Hoi allen,
Even een vraag mbt pookhoezen.
Ik had een nieuwe pookhoes besteld voor mijn T5 GP 2010 California, maar deze blijkt niet te passen.
Mijn oude pookhoes heeft een chromen ring die in het dashboard klikt. De opening in het dashboard heeft daar speciale uitsparingen voor. De nieuwe pookhoes past niet in de chromen ring en hij past ook niet zonder chromen ring in het dashboard.
De verkoper verwijst me door naar Youtube video’s voor de montage, maar bij de T5’s in de video's heeft de uitsparing in het dashboard gewoon een strakke rand.
Om de nieuwe pookhoes passend te maken zou ik er 4 uitsparingen in moeten snijden, en dan weet ik nog niet zeker of het gaat passen.
De dashboardrand zelf lijkt niet aanpasbaar. Iemand enig idee waar ik een passende pookhoes kan bestellen?
Bijlagen
20240522_190811.jpg
20240522_190731.jpg
20240522_190725.jpg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3756
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door krekwakwol »

Zit er misschien nog verschil in modeljaar, dat je een andere hoes moet hebben?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Remstarr »

krekwakwol schreef: 26 mei 2024, 11:08 Zit er misschien nog verschil in modeljaar, dat je een andere hoes moet hebben?
Misschien, maar de bestelde pookhoes zou passend moeten zijn voor T5's tussen 2003 en 2015. Die van mij is van 2010
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 633
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Lutra »

Ik vermoed dat er verschil zit tussen het standaard dashboard en het luxere multivan dashboard at ook in de California zit.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Remstarr »

Lutra schreef: 26 mei 2024, 12:24 Ik vermoed dat er verschil zit tussen het standaard dashboard en het luxere multivan dashboard at ook in de California zit.
aha dat zou een verklaring kunnen zijn! Nou zie ik alsnog nergens pookhoezen te koop voor de multivan, maar ben toch een stapje verder misschien, dank!
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 912
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door SyncRoon »

De catalogusssen geven geen onderscheid in de afbeeldingen. Wel veel verschillende nummers. Als je zwart/chroom zoekt kom ik op deze uit; 7H5711113FQUN maar voor de 2010 T5 zou het 7H5711113CQUN moeten zijn, hetzelfde denk ik maar nieuwer jaar.

je zou dan kunnen navragen bij de dealer als dit een wat specifieker onderdeel is. Of heb je al bekeken of je die geniete plastic ring kan overzetten?

https://shop.ahw-shop.de/original-vw-t5 ... warz-chrom

wel even nagaan of het klopt want internet kan je bedriegen....
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Remstarr »

SyncRoon schreef: 26 mei 2024, 13:23 De catalogusssen geven geen onderscheid in de afbeeldingen. Wel veel verschillende nummers. Als je zwart/chroom zoekt kom ik op deze uit; 7H5711113FQUN maar voor de 2010 T5 zou het 7H5711113CQUN moeten zijn, hetzelfde denk ik maar nieuwer jaar.

je zou dan kunnen navragen bij de dealer als dit een wat specifieker onderdeel is. Of heb je al bekeken of je die geniete plastic ring kan overzetten?

https://shop.ahw-shop.de/original-vw-t5 ... warz-chrom

wel even nagaan of het klopt want internet kan je bedriegen....
Geweldig, die in je link zou het moeten zijn, dankjewel! Ik heb inmiddels de dealer ook al gemaild, dat wacht ik voor de zekerheid ook nog even af
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Multivan Generation »

Lutra schreef: 26 mei 2024, 12:24 Ik vermoed dat er verschil zit tussen het standaard dashboard en het luxere multivan dashboard at ook in de California zit.
100% zeker dat je het bij het juiste eind hebt. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Remstarr »

Via de dealer kon ik 'm niet meer bestellen, heb 'm nu bij de ahw shop uit de link van Syncroon besteld. Duur, maar beter dan niet te krijgen :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Multivan Generation »

Ik zat nog te denken.
Je kunt ook de nietjes van je oude hoes los halen en bij de nieuwe ook.
En dan de nieuwe hoes gebruiken met de oude ring en opnieuw vastnieten.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 912
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door SyncRoon »

SyncRoon schreef: 26 mei 2024, 13:23 Of heb je al bekeken of je die geniete plastic ring kan overzetten?

wel even nagaan of het klopt want internet kan je bedriegen....
Ik had zo'n hint al gegeven en ook dat je toch best nog even navraagt voordat je besteld. Ben benieuwd of zo'n webshop wel kan leveren wat via de dealer niet gaat...
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Remstarr »

SyncRoon schreef: 27 mei 2024, 19:56
SyncRoon schreef: 26 mei 2024, 13:23 Of heb je al bekeken of je die geniete plastic ring kan overzetten?

wel even nagaan of het klopt want internet kan je bedriegen....
Ik had zo'n hint al gegeven en ook dat je toch best nog even navraagt voordat je besteld. Ben benieuwd of zo'n webshop wel kan leveren wat via de dealer niet gaat...
Tsja, we gaan het meemaken.. Past ie niet dan stuur ik 'm terug. De plastic ring overzetten is nog een laatste optie inderdaad!
Gebruikersavatar
Remstarr
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2022, 17:49
Locatie: Groningen

Re: dashboard uitsparing pookhoes

Bericht door Remstarr »

Het is gelukkig exact dezelfde, probleem opgelost! :ikrij
Plaats reactie