Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DYI middenconsole

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

DYI middenconsole

Bericht door Freestyle »

Via het youtube kanaal van Campervan Time (leuk kanaal trouwens) kreeg ik een tip voor een opbergdoos die heel mooi past tussen de voorstoelen. Na een beetje zoekwerk kwam ik er achter dat deze doos te koop is bij de Blokker (https://www.blokker.nl/blokker-afvalsor ... 37659.html) kosten 20 euro en zijn te krijgen in verschillende kleurtjes. Ik vond de groen/grijze wel aardig passen bij mijn Freestyle interieur dus ik heb die gekozen (toevallig ook nog in de aanbieding voor 15 euro :jumpklap ). Hij past inderdaad heel netjes tussen de voorstoelen en heeft dezelfde hoogte als de zittingen. Verder kan je de doos naar eigen behoefte aanpassen: vakken indeling erin maken, schuim aan de binnenkant plakken en er een koelelement instoppen om dingen koel te houden, bekerhouders inbouwen etc. Ze zijn eigenlijk bedoeld als afvalscheiders en er zit een klepje vast aan het deksel. Hier kan je eventueel een klein afvalbakje onder plaatsen. Er zitten 2 handige hengsels aan waarmee je hem zo uit de auto tilt en mee kan nemen als bijzettafeltje voor de picknick of op de camping.

Ik heb een dubbele bekerhouder ontworpen, geprint en in de deksel gemonteerd. De rest van de deksel heb ik voorlopig bekleed met een antislip matje. Eerst maar eens even mee testen om te kijken waar behoefte aan is, misschien nog een extra bakje in de deksel voor kleine spulletjes, telefoon oid.
middenconsole_2.jpg
middenconsole_1.jpg
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: DYI middenconsole

Bericht door Freestyle »

middenconsole_3.jpg
middenconsole_4.jpg
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
edwardfotografie
Berichten: 267
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: DYI middenconsole

Bericht door edwardfotografie »

Top idee … heb er nu een klein bakje staan in de “verkeerde” kleur.
Zojuist even gemeten en dit gaat ook passen (eveneens qua kleur beige denk ik) in de T6.

Morgen even halen 👌🏻
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DYI middenconsole

Bericht door Multivan Generation »

Wat een leuk idee :toppie

Bied je ook, tegen betaling die 3D print aan, voor het deksel?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
edwardfotografie
Berichten: 267
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: DYI middenconsole

Bericht door edwardfotografie »

Kun je trouwens nog wel goed bij de handrem?
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: DYI middenconsole

Bericht door Freestyle »

Sorry,
printen doe ik op m'n werk waar ik gratis beperkt gebruik van mag maken voor thuis. Ik kan wel de stl files delen als daar interesse voor is.Als je dan iemand kent met een printer kan je die zo inladen (of via een print service). Ik heb ze uit twee delen opgebouwd voor minimaal materiaalgebruik (geen support nodig). Er zitten VW logos in de bodem.

Als je de bak een beetje naar achter plaatst kan je nog prima bij de handrem.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: DYI middenconsole

Bericht door J vd Pal »

Mooie bak! Wij hebben al jaren iets vergelijkbaars tussen de voorstoelen staan maar dan zonder het deksel. Dit ziet er wel wat opgeruimder uit! Ik denk dat het tijd is voor een aanpassing. Ik heb er rubber voetjes onder gemaakt om te voorkomen dat de bak heen en weer glijdt, is dat hier ook nodig?

Die bekerhouder maakt het helemaal af, mag ik de STL files ontvangen aub?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: DYI middenconsole

Bericht door eindgebruiker »

Chris1974 print geregeld op bestelling.
Chris1974
Berichten: 244
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: DYI middenconsole

Bericht door Chris1974 »

Wat leuk! Ik wil die voor mezelf ook wel printen en eventueel voor overige geïnteresseerden uiteraard. Is het mogelijk om de .stl bestanden te delen?
Gebruikersavatar
LUGTIGHEID
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2024, 12:27

Re: DYI middenconsole

Bericht door LUGTIGHEID »

J vd Pal schreef: 27 mei 2024, 13:19 Mooie bak! Wij hebben al jaren iets vergelijkbaars tussen de voorstoelen staan maar dan zonder het deksel. Dit ziet er wel wat opgeruimder uit! Ik denk dat het tijd is voor een aanpassing. Ik heb er rubber voetjes onder gemaakt om te voorkomen dat de bak heen en weer glijdt, is dat hier ook nodig?

Die bekerhouder maakt het helemaal af, mag ik de STL files ontvangen aub?
ik ook graag...
Chris1974
Berichten: 244
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: DYI middenconsole

Bericht door Chris1974 »

Ik kan de bestanden eventueel delen op mijn "Makerworld" pagina. Dan kan iedereen ze vanaf daar downloaden.

https://makerworld.com/en/@Chris1974

Daar staan ook nog wel een paar andere modellen voor de T4 trouwens.
edwardfotografie
Berichten: 267
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: DYI middenconsole

Bericht door edwardfotografie »

Ik ben tevreden … super, bedankt ✅
Bijlagen
IMG_1129.jpeg
IMG_1130.jpeg
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: DYI middenconsole

Bericht door Freestyle »

Ik heb de mensen die aan hebben gegeven interesse te hebben in de STL files een PB gestuurd.
@chris1974: van mij mag je de files toevoegen aan je makerworld. Kan je dan wel even een link plaatsen in dit topic zodat het voor iedereen te vinden is?
De print bestaat uit 2 delen:1x bovenkant en 2x een onderkant. Hierdoor is er geen support nodig bij het printen. De delen schuiven in elkaar en kunnen met een beetje secondelijm worden vastgezet.
@Jasper: Ik heb niet het idee dat de bak wil gaan schuiven bij hard remmen schuift hij hooguit tegen de versnellingspook aan en mijn bussie heeft niet genoeg vermogen om zo hard op te trekken dat hij naar achter zal glijden :jump . Als toch blijkt dat hij gaat glijden dan lijm ik er een paar rubber voetjes onder.
@andere geïnteresseerden: als je de stl files wil hebben stuur dan even een PB met je mail adres.

:sjaal Leuk dat ik wat andere gebruikers blij heb kunnen maken met mijn tip :sjaal
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Chris1974
Berichten: 244
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: DYI middenconsole

Bericht door Chris1974 »

Geweldig idee!

Ik heb de bestanden hier geüpload zodat iedereen het makkelijk kan downloaden.

https://makerworld.com/en/models/477362

Ik kwam er achter dat de box gemaakt wordt door de fabrikant Rotho. Het is de Rotho Albula 25 liter variant. Rotho heeft nog meer kleuren dan Blokker, maar lijkt wel iets duurder. Doe er je voordeel mee.

Link naar de Rotho Ablula 25 liter:https://www.google.com/search?q=rotho+2 ... -serp#ip=1

Op mijn Makerworld pagina staan nog meer modellen voor de T4, dus mocht je daar nog iets van kunnen gebruiken dan kan je de modellen daar downloaden.
Gebruikersavatar
cor_stijn
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 aug 2022, 14:21

Re: DYI middenconsole

Bericht door cor_stijn »

Bedankt voor het delen! Daar gaan we ook iets mee doen.
Plaats reactie