Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe kan dit...€ 36 per maand

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door Multivan Generation »

@ Pluuke,
vielleicht hat es etwas zu tun, mit die Einschreibung in die Heimat?
Wird er dort mit Wohnmobilzulassung eingeschrieben,
dann muss die RDW der Einschreibung in die Niederlanden auch so gestatten :knipoog



Vertaling voor diegenen die niet Pluuke heten:
Misschien heeft het te maken met de inschrijving in Duitsland.
Is de multivan daar, als eerste keer ingeschreven als camper,
dan moet de RDW dat overnemen bij een inschrijving in Nederland :knipoog

Trouwens die persoon heette Theo zelf (kwam ineens weer boven drijven)

@ René: toppie en veel dank :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door pluuke »

Dat zou ook best nog eens kunnen....in Duitsland is het voorzover ik zie op Ebay e.d. geen probleem om een busje als camper in te schrijven, ook zonder hefdak. Wel voldaan aan de bekende inrichtingseisen natuurlijk.

En nu je het zegt ja...Theo zelf en niet Jan zelf....het was iets met "zelf" !!!
Jammer dat hij er zelf niet meer is...alhoewel, gelukkig zit er nog steeds een hoop wijsheid op dit forum. :adhd
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door René »

Gaat inderdaad om slechts 1 maandje, die heeft mazzel gehad, vooropgesteld dat ie meteen als camper geregistreerd staat/stond.

René
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door Oskar 725 »

Patrick,
laten we eerlijk zijn het complete belastingstelsel voor wat betreft de auto zit oneerlijk in elkaar. Er wordt toch aan alle kanten met twee maten gemeten?!
Heet zoiets niet MELKKOE? Of was het de auto? :bonk :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door pluuke »

Hey Oskar

Klopt uiteraard, ik ben wat dat betreft niet echt verrast...kende alleen dat verhaal van die overgangsregeling helemaal niet.

Vindt het ook nog steeds moeilijk te verkroppen dat je hier 2 bussen naast elkaar kan zetten -die in feite identiek zijn- (lees mijne en die uit de advertentie) en dat de een 120,- WB per maand betaald en de ander 36,- !!!! Niet te filmen....
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door Multivan Generation »

pluuke schreef:Vindt het ook nog steeds moeilijk te verkroppen dat je hier 2 bussen naast elkaar kan zetten -die in feite identiek zijn- (lees mijne en die uit de advertentie) en dat de een 120,- WB per maand betaald en de ander 36,- !!!! Niet te filmen....
Misschien een idee om er een film van te maken :jump :zwaai :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door Wim T4 935 »

Om het nog complexer te maken.

Datum eerste toelating 17-04-2002

Datum eerste afgifte Nederland 18-04-2003

Volgens mij betekent dat dat deze bus in april 2003 in Nederland is ingevoerd en dat de beschikking kampeerauto dus nooit van voor 1 mei 2002 kan zijn of het moet zo zijn dat de RDW toen de regels anders interpreteerde als nu.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door Multivan Generation »

Zoals ik al schreef: Als een auto waar dan ook in Europa als eerste kenteken een kampeerauto kenteken heeft gekregen,
en die auto komt naar Nederland, dan kan de RDW, volgens de Europese regelgeving, deze auto, volgens mij, niet anders inschrijven; dan als kampeerwagen. Ook al voldoet hij volgens de Nederlandse regels niet als kampeerauto.

Heb je de Duitse Fahrzeugbrief erbij, en daarop staat kampeerauto vermeld, dan moeten ze hem in NL ook toelaten als kampeerauto.

Als je een caravelle uit Duitsland haalde en die wilde je, omwille van de afdracht van wegenbelasting, in Nederland als dubbele cabine rijden, dan is dat dus wat anders! Want de omschrijving van de auto veranderd dan.

Als ik het mis heb, verbeter me dan alstublieft, maar ik dacht dat het met die Europese regelgeving zo in elkaar zat..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Zebra
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mei 2007, 15:33
Locatie: Puttershoek

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door Zebra »

@Peter

Ik weet het niet zeker maar denk dat je het mis hebt.

Vergeet niet dat dit een zaak is van de belastingdienst en niet van de RDW.

Groeten Jan.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door Multivan Generation »

Zebra schreef:@Peter

Ik weet het niet zeker maar denk dat je het mis hebt.

Vergeet niet dat dit een zaak is van de belastingdienst en niet van de RDW.

Groeten Jan.
@ jan,
de kenteken/te naamstelling vind bij de RDW plaats.
De belastingsdienst zit er alleen bij voor de financiële kant, zoals rest-BPM.
Wil je voor het kwart-tarief in aanmerking komen, zoals René hierboven al beschreef, dan heb je met de aanvullende eisen van de belastingdienst (afd. Douane) te maken.

Een RDW-camper is dus iets anders als een Belastingdienst-camper...

Maar of een camper die op buitenlands kenteken, en ingevoerd wordt in NL als camper, voor de RDW een camper is, ik denk van wel, maar of diezelfde auto voor de Belastingdienst afd Douane een camper is? Dat denk ik niet...


Dat is het nuance-verschil..

Nederland, het kan zo eenvoudig, maar met al die regeltjes, wordt het er niet gemakkelijker op :muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door Wim T4 935 »

Dat betekent dus dat je voor je tot aankoop besluit duidelijkheid moet hebben van de belastingdienst. Dat kan als de eerder afgegeven beslissing kwarttarief erbij is en anders schijn je op kenteken van de belastingdienst daar uitsluitsel over te kunnen krijgen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
keesv
Berichten: 114
Lid geworden op: 27 jan 2007, 08:56

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door keesv »

De rdw heeft andere eisen voor de kampeeririchting dan de douane (belastingdienst) enige jaren geleden nam de belastingdienst de inschrijvng van de rdw klakkeloos over ik heb nu al enige t4 omgebouwd naar california al foto's op moeten sturen naar de belastingdienst om het kwarttarief toegepast te kijgen. Dus praat je hier over een uitzondering volgens mij die er tussen door geglipt is.
De laatste kampeerauto die ik summier ogebouwd had (wel hefdak met slaapplaatsen werd trouwens goedgekeurd door de rdw en vervolgens door de douaneman waar je de bpm afdracht doet afgekeurd onvemurwbaar ik moest verder ombouwen om in aanmerking te komen. Ennnn de eisen worden per keuringsstation andrs geinterpreteerd.
jurrie
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 feb 2007, 12:02
Locatie: anna paulowna

Re: Hoe kan dit...€ 36 per maand

Bericht door jurrie »

Toevallig stond er een multivan vandaag te koop van 93 met camperkenteken, na een belletje bleek dat voor 99 de multivan zonder hefdak op camperkenteken kan staan. Vreemd maar het schijnt te kunnen. Let wel dan moet ie voor 99 op camperkenteken staan. Gr. Jurrie
Plaats reactie