Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

overstekend paaltje en garantie

vragen over de T5
Plaats reactie
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

overstekend paaltje en garantie

Bericht door Fred loodrecht »

Geachte heren,
Er stak vandaag een paaltje over, teggen mij schuifdeur aan.
Nou is mijn vraag; Moet ik dat laten repareren door de dealer(spuiten/uitdeuken)i.v.m. garantie(auto is 1 jr oud)
of kan ik dat ook door een ander laten doen?
Heeft dit consequenties voor de garantie?

Weet iemand of er ook parkeersensoren aan de zijkant bestaan? :lach

Bvd Fred
Fred
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: overstekend paaltje en garantie

Bericht door Kobus »

Check je garantievoorwaarden t.a.v. de plaatwerkgarantie en evt. de VW-mobiliteitsvoorwaarden. VW zal best ergens een omschrijving erin hebben gezet om je naar hun reparatie-afdeling te sturen. Mocht dit niet zo zijn dan zou ik kiezen voor een FOCWA-eurogarantbedrijf: ze geven je 4 jaar garantie op het herstel!
stop the rat race
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

overstekend paaltje en garantie

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo alle,

Het is echt verveelend als je schade rijd, het is nooit gezellig, heb je een leuke auto zit er een kras of een deuk in. Het vervelende van alles is dat je in dit geval weet wie het gedaan heeft jammer genoeg. Als je terug komt van bijv. inkopen en je ziet een schade plekje is de teleurstelling dikwijls groter dan de schade.

Van de schade heb ik niet zoveel ervaring mee helaas voor je en heel gelukkig voor mij. Maar wat betreft de sensoren weet ik dat de 2 binnenste sensoren per computer kunnen worden ingesteld ivm een niet afneembare trekhaak. Daarbij ook de buitenste 2 sensoren (het is namelijke een koppeltje) kan dat ook ivm evt. dicht bij de muur parkeren van de auto. Of er sensoren aan de zijkant kan weet ik niet echt maar zoals ook in het vrachtwagen segment kan alles gemaakt worden.

Wellicht kan de dealer daar je wel mee helpen je moet als het kan toch de sensoren aan melden bij de computer.

De groenten van........ :wjw

De Bloemenman 211
Damy

Re: overstekend paaltje en garantie

Bericht door Damy »

Indien je niet je bus bij een VW aangewezen bedrijf (dus een VW Dealer) brengt vervalt de garantie op je carroserie (12 jaar)
Waarom zou je hem niet bij de delaer brengen of is dat veel duurder? ik heb hem naar de dealer gebracht bij mijn schade hebben een eigen spuiterij en plaatwerk afdeling.
Na het ontvangen van je gemaakte auto krijg je netjes een VW garantie certificaat met daarop een lang verhaal wat eindigt dat je je garantie behoudt na deze gemaakte schade..
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

sidebars

Bericht door Guus NLB »

Zet om te beginnen een paar sidebars onder je auto, heb je veel minder gauw schade .... :muur
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: overstekend paaltje en garantie

Bericht door vaniac »

Ik ben ook al eens zo'n paaltje tegengekomen. De dealer heeft me toen verwezen naar de reguliere autoschadebedrijven. Bij de erkende bedrijven krijg je ook een garantiecertifikaat op het uitgevoerde schaderherstel. Via je verzekeringsmaatschappij kun je terecht bij schadebedrijven waar je geen eigen risico hoeft te betalen :klappen :klappen
Damy

Re: overstekend paaltje en garantie

Bericht door Damy »

ja focwa garantie herstel als je daar genoegen mee neemt prima,....maar je VW garantie ben je kwijt.
En uit ervaring kan ik vertellen dat Side Bars ook meer schade kunnen geven.....de tik die deze side bar had gehad had ook de bodemplaat (waarop deze bevestigd zit) meegetrokken :nuts
Dus de VW dealer heeft dit keurig hersteld inclusief nwe side bar en met behoud van alle garantie :yes
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: overstekend paaltje en garantie

Bericht door Kobus »

Over het algemeen kan een goed schadeherstelbedrijf dusdanig goed (en dus onzichtbaar) repareren dat je VW-dealer er nooit achter zal komen dat je schade hebt gehad. De meeste VW-dealers hebben hun eigen schadeherstelafdeling welke bovendien vaak FOCWA-lid is. Wil je op zeker gaan, dan eis je van je VW-dealer dat je auto door een FOCWA-eurogarantbedrijf wordt hersteld; je krijgt dan schriftelijk 4 jaar garantie.
De VW-dealer zal zelf ook wel zorgen dat ze fatsoenlijk schadeherstel (laten?) uitvoeren: garantie is nu eenmaal garantie en ze willen natuurlijk zo min mogelijk claims hebben.
stop the rat race
Plaats reactie